Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.08.2014, 08:31   #33
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Panowie macie 100% racji oczywiście, jak się dba to się ma, choć przebiegi łańcuchów DID dziś a 10 lat temu to inna bajka na plus da tych starszych wersji.

Afryka fabrycznie wyjeżdżała z salonu z łańcuchem DID.
Zwykłym niewzmacnianym O-ringiem o oznaczeniu V.
Był to podstawowy łańcuch z uszczelnieniem w rozmiarze 525, stosowany w setkach motocykli, głównie powyżej 600cc i 75KM.
Ci z Nas którzy posiadali Afryczki od nowości potrafili dbając o napęd z tym zwyklym o-ringowym DID zrobić po 30~40km.
Potem DID zaprzestał produkcji tego łańcucha, jego miejsce zajał O-ring wzmacniany o oznaczeniu V8.
Pomimo stosowania najlepszych dostępnych zębatek do AT czyli przednia OEM z od Hondy, tylna SupersproxX, poprzednie przebiegi napędów stały się nierealne.
Potem DID wprowadził X-ring, nie pamiętam oznaczenia, a teraz podstawowy łańcuch jaki jest do AT od DID to wzmocniony X-ring czyli DID 525 VX.
Niestety ale ile byśmy nie wylali na niego Hipolu czy wypsikali smaru w spreju, pomimo że dane katalogowe pokazujące wraz ze zmianami modelu łańcuchów DID coraz większą wytrzymałość na rozciąganie i zrywanie, to większość userów motocykli na tym 525 VX robi po 15 000km i koniec.
Takie ja mam doświadczenie.
Jest jeszcze hiper wzmacniany DID o oznaczeniu ZVXM ale jego cena/przebiegi też pozostawia niedosyt..
Ale gdzieś kilka lat temu pojawiła się w Polsce oferta łańcuchów EK Chain za sprawą ich wyższych i najwyższych modeli, sprawa łańcuchów do naszych motocykli się rozwiązała.

Taki np EK ZVX3 przewyższa nie tylko suchymi parametrami DID ZVXM ale realnie pozwala na przejechanie 30 000km


EDIT
jeszcze adrem do postu Matjasa..
DID na rynku akcesoryjnym, nawet od głównego dystrybutora, jak widać to też nie ten sam DID co salonie Suzuki czy Hondy.
Tak samo, jak nie gorzej wygląda sytuacja z łańcuchami rozrządu made in DID.
Kawasaki fabrycznie używa EK.

Ostatnio edytowane przez rambo : 28.08.2014 o 08:35
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
luz łańcucha? kamol Rama, zawieszenia, napęd 12 16.05.2008 23:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.