![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Kraków/Bielsko-Biała
Posty: 213
Motocykl: 6 rowerów
![]() Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 11 min 50 s
|
![]()
Spręzyna jest wykonana najprawdopodobniej z jakiejś stali wysokoweglowej pewnie z dodatkiem krzemu i manganu. Oczywiscie moze byc z jakiejś bardziej wyszukanej stali stopowej.
Na 95% jest obrabia cieplnie po zwinieciu poprzez hartowanie i srednie lub wyskokie odpuszczanie. Czyli temperatury hartowania powyzej 800 st C a odpuszczanie min 300 do 500 st C, zalezy od gatunku stali. Dla sprezyn zwijanych na zimno bez pozniejszej obrobki cieplnej stosuje sie wygrzewanie w temp 200 -300 st C, ale nie zawsze. I tak dla sprezyn obrabianych cieplnie temp 180 st C nie jest na tyle wysoka by zmienic ich własciwosci. Dla sprezyn bez obróbki cieplnej moze cos sie podziac z wymiarami. Ale obstawiam ze Wilbers robi hartowane sprezyny. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Poszukiwana sprężyna do rd04. Seryjna. z tylnego amora | rambo | Wszystko dla Afryki | 4 | 21.09.2011 13:39 |
Tylna sprężyna amora - przeróbka | rambo | Rama, zawieszenia, napęd | 45 | 02.06.2011 15:34 |
Malować czy nie malować? | Moto-Bandit | Wszystko dla Afryki | 20 | 21.09.2010 20:52 |