Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 12.09.2013, 12:06   #11
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Moim skromnym zdaniem taka zębatka nie ma większego sensu bo

1. nie może być zbyt twarda ani zbyt miękka stopień jej zużywania musi być adekwatny do zużycia łańcucha, jeżeli łańcuch będzie się zużywał znacznie szybciej od zębatki to zacznie wstawać na zębach a to jeszcze bardziej skróci jego żywotność, pomijam już dźwięki jakie będzie wydawać.

2. nie wydaje mi się aby zabezpieczenie składające się z trzech śrub, które w dodatku są dokręcane do oporu zadziałało właściwie ponieważ naciski zamiast na wieloklin częściowo przeniosą się na te śruby co spowoduje ich wyklepanie i powstanie luzu a dalej pójdzie szybko bo z czasem zetnie te śruby i zębatka wysunie się na zewnątrz. Bez sensu są także te nakrętki, pod które powierzchnia powinna zostać spłaszczona a nie pozostać kołem, tym bardziej, że miejsca na to spłaszczenie nie brakuje. W oryginalnym zabezpieczeniu opiera się ono na wszystkich zębach wieloklinu a tutaj tylko na 3 !!!

3. Szersza zębatka spowoduje, że będzie ona opierać się na wałku na znacznie mniejszej powierzchni niż oryginalna bo tylko na części wieloklinu od storny silnika i zewnętrznej części wałka - cały środek nie pracuje.... w efekcie dość szybko poleci o ile wcześniej nie zetnie tych śrub blokujących.

Pozostaje oczywiście kwestia gdzie na takiej zębatce będziemy jeździć bo jeżeli po bułki do sklepu lub niewiele za granice powiatu to w razie czego holowanie nie problem ale ja na pewno nie pojechałbym na takim patencie w świat.

Według mnie jedyne co może pomóc na zdezelowany wałek to jego wymiana lub klej loctite w tym drugim przypadku nawet jeżeli klej puści to poza dalszym wyklepywaniem wałka nic nam nie grozi i można bezpiecznie jechać dalej.

Myślę także, że wiele osób niepotrzebnie panikuje widząc już niewielkie zużycie wałka i kombinuje nie wiadomo po co, wystarczy co jakiś czas taki wałek pokryć odpowiednim smarem odpornym na wodę i temperaturę i zrobisz na tym na pewno ze 150.000km albo i więcej. Natomiast jeżeli wałek jest w agonalnym stanie to kombinowanie jest bez sensu no chyba, że chodzi tylko o te bułki...
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy cd. mdxmd CRF 1000 L 53 09.11.2019 21:30
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
wałek zdawczy maciek-kolek19863 Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 06.04.2017 12:45
Patent na wałek zdawczy?? Wójcik Wszystko dla Afryki 62 08.03.2016 01:13
Wałek zdawczy ocena tom500 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 29.07.2015 16:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.