Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.04.2013, 23:25   #1
qbapuch
 
qbapuch's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Łódź
Posty: 65
Motocykl: RD07a
qbapuch jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 41 s
Domyślnie

Kiedy pompa jest na swoim miejscu, to dziurka jest centralnie od spodu.
Kiedy ja naprawiałem swoją, zrobiłem parę fotek, i nabazgrałem jej przekrój. Na nim też zapisałem, jakich uszczelniaczy użyłem. Poniżej fotki.

Przekrój [trochę źle narysowałem przekrój uszczelniacza ceramicznego, ale to raczej detal]
https://lh6.googleusercontent.com/-Y...pompy+wody.jpg


Pompa ze zdjętą pokrywką, widok na wiartak

https://lh5.googleusercontent.com/-X...o/SAM_0789.JPG

widok pompy od strony korpusu silnika
https://lh5.googleusercontent.com/-4...8/SAM_0791.JPG

Oring uszczelniający pompę w bloku silnika
https://lh6.googleusercontent.com/-h...8/SAM_0792.JPG

Przy zdejmowaniu wiatraka próbowałem wielu sposobów, między innymi palnika, którym starałem się grzać sam wiatrak - choć nie mam pewności, czy to pomogło. Grzanie na pewno nie pomogło gumowym uszczelniaczom.

https://lh5.googleusercontent.com/-N...8/SAM_0794.JPG

po nagrzaniu zakładałem ściągacz i starałem się zdjąć wiatrak. Jednak ze względu na niewielki otwór w osi wiatraka, mój ściągacz nie miał dobrego podparcia. Dlatego też zeszlifowałem jego centralną część starając się nie szlifować wałka, i w końcu się udało.
Tak wygląda wiatrak i ceramiczne uszczelnienie po zdjęciu z wałka.

https://lh4.googleusercontent.com/-q...8/SAM_0806.JPG
Niestety nigdze nie udało mi się go dokupić.

Pompa ze zdjętym wiatrakiem , i wyjętym metalowym kołnieżem od ceramicznego uszczelniacza prezentuje się jak poniżej:
https://lh4.googleusercontent.com/-3...8/SAM_0801.JPG

Jak się przyjrzycie, to na wewnętrznej ściance pompy widać otworek bezpieczeństwa. Na dnie widać zaś uszczelnienie które ma zapobiec przedostaniu się wody do oleju np. gdyby otworek był zapchany.
To uszczelnienie jest też zdublowane od strony korpusu silnika, i je też profilaktycznie wymieniłem - 12x28x10.

https://lh6.googleusercontent.com/--...8/SAM_0804.JPG

Cały czas nie wiem na ile pomogło grzanie wiatraka. Przy tym grzaniu wypaliłem "bieżnie" uszczelniacza ceramicznego.

https://lh3.googleusercontent.com/-o...8/SAM_0805.JPG

To wszystko zdejmowałem po kolei patrząc od lewej:

https://lh5.googleusercontent.com/-m...8/SAM_0807.JPG

no i przy wydłubywaniu tej metalowej kształtki trzeba uważać, żeby nie uszkodzić wewnętrznych ścianek pompy - tam gdzie jest otworek bezpieczeństwa - bo w jej miejsce trzeba założyć zwykły uszczelniacz 12x30x7

https://lh4.googleusercontent.com/-6...8/SAM_0810.JPG

No...
i po założeniu uszczelniacza, zakładamy wiatrak, a potem trzeba złożyć pompę do kupy - ja to zrobiłem na jakiś uszczelniacz z tubki - i zamontować ją w korpusie nie zapominając o oringu.

prościzna
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg przekrój+pompy+wody.jpg (96.8 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0789.jpg (55.2 KB, 12 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0791.jpg (61.4 KB, 1 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0792.jpg (128.1 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0794.jpg (108.7 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0806.jpg (47.2 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0801.jpg (136.6 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0804.jpg (63.5 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0805.jpg (99.9 KB, 0 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0807.jpg (45.2 KB, 1 wyświetleń)
Typ pliku: jpg SAM_0810.jpg (54.1 KB, 1 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez wierny : 16.04.2022 o 05:42 Powód: Zdjęcia z linków według kolejności, z wyjątkiem ostatniego, które odpowiada 2 linkowi.
qbapuch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.04.2013, 23:53   #2
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,725
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 22 godz 15 min 42 s
Domyślnie

Wielkie dzięki!!!

Zupełnie nie kumałem o co chodzi z tym otworkiem.
Teraz wszystko już jest jasne.
Możliwe, że u mnie nie trzeba będzie wszystkiego rozbierać.

Mam jedno pytanie techniczne.
Na jakiej zasadzie wiatrak trzyma się na wałku?
Na wcisk, czy wklejałeś?

Gratuluję pomysłu i realizacji
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.12.2015, 22:53   #3
edi77


Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 7
Motocykl: RD03
edi77 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 3 godz 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał qbapuch Zobacz post
Kiedy pompa jest na swoim miejscu, to dziurka jest centralnie od spodu.
Kiedy ja naprawiałem swoją, zrobiłem parę fotek, i nabazgrałem jej przekrój. Na nim też zapisałem, jakich uszczelniaczy użyłem. Poniżej fotki.

Przekrój [trochę źle narysowałem przekrój uszczelniacza ceramicznego, ale to raczej detal]
https://lh6.googleusercontent.com/-Y...pompy+wody.jpg

Pompa ze zdjętą pokrywką, widok na wiartak

https://lh5.googleusercontent.com/-X...o/SAM_0789.JPG

widok pompy od strony korpusu silnika
https://lh5.googleusercontent.com/-4...8/SAM_0791.JPG

Oring uszczelniający pompę w bloku silnika
https://lh6.googleusercontent.com/-h...8/SAM_0792.JPG

Przy zdejmowaniu wiatraka próbowałem wielu sposobów, między innymi palnika, którym starałem się grzać sam wiatrak - choć nie mam pewności, czy to pomogło. Grzanie na pewno nie pomogło gumowym uszczelniaczom.

https://lh5.googleusercontent.com/-N...8/SAM_0794.JPG

po nagrzaniu zakładałem ściągacz i starałem się zdjąć wiatrak. Jednak ze względu na niewielki otwór w osi wiatraka, mój ściągacz nie miał dobrego podparcia. Dlatego też zeszlifowałem jego centralną część starając się nie szlifować wałka, i w końcu się udało.
Tak wygląda wiatrak i ceramiczne uszczelnienie po zdjęciu z wałka.

https://lh4.googleusercontent.com/-q...8/SAM_0806.JPG
Niestety nigdze nie udało mi się go dokupić.

Pompa ze zdjętym wiatrakiem , i wyjętym metalowym kołnieżem od ceramicznego uszczelniacza prezentuje się jak poniżej:
https://lh4.googleusercontent.com/-3...8/SAM_0801.JPG

Jak się przyjrzycie, to na wewnętrznej ściance pompy widać otworek bezpieczeństwa. Na dnie widać zaś uszczelnienie które ma zapobiec przedostaniu się wody do oleju np. gdyby otworek był zapchany.
To uszczelnienie jest też zdublowane od strony korpusu silnika, i je też profilaktycznie wymieniłem - 12x28x10.

https://lh6.googleusercontent.com/--...8/SAM_0804.JPG

Cały czas nie wiem na ile pomogło grzanie wiatraka. Przy tym grzaniu wypaliłem "bieżnie" uszczelniacza ceramicznego.

https://lh3.googleusercontent.com/-o...8/SAM_0805.JPG

To wszystko zdejmowałem po kolei patrząc od lewej:

https://lh5.googleusercontent.com/-m...8/SAM_0807.JPG

no i przy wydłubywaniu tej metalowej kształtki trzeba uważać, żeby nie uszkodzić wewnętrznych ścianek pompy - tam gdzie jest otworek bezpieczeństwa - bo w jej miejsce trzeba założyć zwykły uszczelniacz 12x30x7

https://lh4.googleusercontent.com/-6...8/SAM_0810.JPG

No...
i po założeniu uszczelniacza, zakładamy wiatrak, a potem trzeba złożyć pompę do kupy - ja to zrobiłem na jakiś uszczelniacz z tubki - i zamontować ją w korpusie nie zapominając o oringu.

prościzna
Minęło już trochę czasu od Twojego wpisu. Nie wiem czy jeszcze tu bywasz na forum. Mnie interesuje tylko jak długo trzymał Tobie ten Simmerring od strony wody.
edi77 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wskaźnik temperatury cieczy. wieczny Układ elektryczny i zapłonowy 8 26.11.2010 13:50


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.