![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,007
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]() Cytat:
Dzieju, z całym szacunkiem, ale po pierwsze: też mam 16/40 i nie wzrosło mi spalanie tylko spadło - doświadczalnie sprawdzone na własnym sprzęcie i z własnych pobudek. Auto na 4 biegu nie będzie Ci palić mniej niż na 5 przy przelotach, a przy wyprzedzaniu redukujesz - po to masz skrzynie, żeby biegi zmieniać. po wtóre: mi dla przykładu nie chodziło o zmniejszenie spalania - tylko zmniejszenie prędkości obrotowej silnika przy stałej V podczas przelotów, a tym samym hałasu. po kolejne: podczas konstruowania inżynierowie popełniali kompromis pomiędzy jazdą w terenie i po drodze, a nie wybrali ideał na wszystkie warunki. po następne: nie porównuj stopniowania skrzyni diesla i silnik benzynowego, bo to dwie kompletnie inne jednostki napędowe i na koniec: ta 'zwykła fizyka' to również prędkości obrotowe, więc więcej gazu rekompensuje przy mniejszych obrotach mniejsza ilość suwów w tym samym czasie, a co za tym idzie mniejszy przepływ przez gaźnik i wysysanie z nich mniejszej ilości paliwa. Oczywiście siły momentu obrotowego działające na cały układ napędowy, będą wówczas większe, można by też rzec, że panewki będą bardziej obciążone, łożyska skrzyni, oraz wałka zdawczego... ale przy normalniej jeździe i normalnych prędkościach (120-150km/h) są to bardzo niewielkie różnice i mając zalany dobry olej - elementy układu tego nie odczują. Sumując, dajcie chłopakowi sprawdzić i niech się sam przekona. Na pewno nie rozwali tym silnika, a jak mu będzie ładniej dźwięczał - to tylko na plus mu wyjdzie. W końcu jazda motocyklem ma być przyjemnością - ja w każdym razie z takiego założenia wychodzę. Tak jak pisałem wcześniej - testowałem zestaw 16-40 i daje on znaczący dla ucha spadek obrotów silnika przy przelotach. Testuj chłopie jak masz chęć, a jak potrzebujesz wpadnij na moje podwórko, zobaczysz jak to działa. Aha, jak byś zdecydował się zmienić napęd, zwiększ o pół obrotu (od dobrze ustawionego) skład mieszanki, będzie się płynniej wkręcał. ![]()
__________________
RideNow! |
|
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wymiana tylnej opony .. | yarecky2000 | Hamulce, kola, opony | 19 | 07.10.2011 22:58 |
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) | majo | Hamulce, kola, opony | 2 | 10.02.2009 22:06 |