![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Polskie normy mówią o 3 latach ale szczerze mówiąc nie wiem czy w tej chwili nie obowiązują normy unijne. Przyjęło się jednak że 2 lata to taka granica umowna i większość opon w hurtowniach itd to opony nie starsze niż 2 lata. Zazwyczaj po 2 latach informują o dacie produkcji i obniżają ceny.
Przechowywanie ma bardzo duże znaczenie i szczerze mówiąc widać kto w jakich warunkach przechowuje opony. Najlepiej przechowują producenci i szczerze mówiąc nie sądzę żeby ktoś odróżnił oponę 3 letnia i nówkę sztukę z magazynów Bridgestone'a. Zero jakichkolwiek śladów starzenia. Dlatego opona np 4 letnia bezpośrednio od producenta to nie to samo co opona 4 letnia wożona po motobazarach. Założyłem ten wątek bo staram się trochę uświadamiać motocyklistów żeby zachowali zdrowy rozsądek bo nie jestem w stanie zrozumieć kogoś kto przyjeżdża na wymianę na 14 letnim łysym kapciu i przeszkadza mu że opona jest z końca 2011 roku. Jeśli chodzi o to jaki wiek opony jest wiekiem granicznym , po którym powinna zostać definitywnie zmieniona. Wszystko zależy od tego gdzie motocykl był użytkowany, jak często ktoś na nim jeździł, czy był garażowany czy stał pod chmurką, czy nie działaliśmy na oponę jakąś chemią itd itp Często się zdarza że nawet 10 letnie opony sprawiają wrażenie że są jeszcze OK a czasami i 4 letnia opona jest spękana i twarda (np w motocyklach z Włoch).
__________________
Hubert |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Miejska legenda - wałek zdawczy | majki | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 21 | 26.05.2013 09:06 |