![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kraków
Posty: 97
Motocykl: BMW GS 1200
Przebieg: rośnie
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 7 min 11 s
|
![]()
Hej
Poniżej kilka zdjęć z wymiany łożysk przedniego koła w mojej RD04, mam nadzieje że okażą się pomocne. Wymianę zacząłem od lewej strony, na początek wydłubujemy stary uszczelniacz ![]() pod nim znajduje się łożysko ![]() Obracamy koło na druga stronę, śrubokrętem pokazuje tulejkę która dystanuje od siebie oba łożyska w piaście, można ją przesuwać jak widać na kolejnym zdjęciu i dzięki temu odsłania nam się łożysko w które możemy uderzyć, ja użyłem ostro zakończonego śrubokręta do pobijania. Uderzamy w łozysko za każdym razem z innej strony by nie ukosowało się przy wychodzeniu z piasty. ![]() ![]() ![]() Jak widać ruszyło i idzie, na początku wychodzi bardzo powoli, ale jak tylko ruszy to mamy coraz większe pole do uderzenia więc idzie łatwiej. ![]() Po wybiciu łożyska wyciągamy też tulejke dystansową. ![]() nowe vs. stare 1:0 ![]() ![]() Obracamy koło na drugą stronę i wydługujemy uszczelniacz od strony ślimaka prędkościomierza. ![]() Wyciągamy podkładkę ślimaka. ![]() Możemy już zabrać się za wybijanie łożyska, po dzięki temu że wyjeliśmy tulejkę dystansującą łozysko widać jak na dłoni, do wybicia użyłem klucza nasadowego 16-stki bo pasował bardzo dobrze w otwór piasty, 4 uderzenia i łozysko wylatuje. ![]() ![]() ![]() Łożysko wybite, czyścimy piastę, przed montażem nowych łożysk psiknałem w ich łoża odrobinę miedzi w sprayu by ułatwić sobie lub komuś w przyszłości wymianę. ![]() Do wbicia łożyska użyłem nasadowej 30-stki bo jej średnica jest monimalnie mniejsza niż piasty a jej kołnierz siada eleganko na zewnętrzej bieżni łożyska, stuk puk i wbijamy, uważać by się nie ukosowało. ![]() ![]() ![]() smarujemy, zakładamy uszczelniacz, obracamy koło na drugą stronę, nie zapomnijcie włożyć tulejki. ![]() Wbijamy łozysko, smarujemy, zakładamy uszczelniacz i gotowe ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 | majo | Hamulce, kola, opony | 24 | 29.07.2019 09:23 |
Transalp 650 łożyska kół przdnich | herni | Hamulce, kola, opony | 2 | 13.06.2012 18:55 |
łożyska kół | Mroq | Hamulce, kola, opony | 19 | 18.09.2008 17:28 |
Łożyska główki ramy | 7Greg | Rama, zawieszenia, napęd | 5 | 10.04.2008 09:29 |