![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
|
![]()
Ja z własnego doświadczenia powiem Ci, że nie taki diabeł straszny.
Pierwsze wrażenie było takie że rozłożyłem ustrojstwo i instrukcję, ![]() W końcu nadszedł ten dzień. Krok 1 Podłączenie licznika do zasilania - przewody w instrukcji opisane są kolorami oraz ich przeznaczeniem. Ponieważ licznik jest zasilany po pierwsze bezpośrednio z akumulatora, a po wtóre z instalacji po załączeniu zapłonu. Przy poszukiwaniu odpowiednich miejsc w instalacji czyli "+" oraz "-" dla mnie nieocenionym pomocnikiem okazała się żarówka 12V z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód przykładasz do masy (stelaż, śruby mocujące do ramy) a drugi wkładasz w kostki pod czachą, lub gdzie tam chcesz. UWAGA: Unikaj raczej wkładania dwóch przewodów do kostek. W ten sposób bez problemu odnajdziesz miejsce w którym jest prąd na stałe oraz w którym pojawia się po włączeniu zapłonu. Później pozostaje Ci zdjąć odcinek izolacji z interesującego Cię przewodu a następnie przylutować przewody od licznika. Krok 2 Podłączenie kontrolek i czujników i kierunkowskazów. Jeśli zdołasz podpiąć zasilanie to ten etap to już jest bułka z masłem. Ja przewody od zegarów odcinałem kilka centymetrów od nich, następnie widząc czego dotyczyły łączyłem z odpowiednim przewodem od ACE i po sprawie. Do odnalezienia odpowiedniego miejsca do wpięcia kontrolki kierunkowskazów też użyłem żarówki z przewodami, następnie tylko lutowania i gotowe. Krok 3 Czujnik temperatury i prędkości. Czujnik temperatury (czarna rurka) został wpięty w obieg chłodzący przez przecięcie przewodu, wycięcie zbędnego odcinka przed chłodnicą a następnie załże przewodów na czujnik zaciśnięcie opaskami, podpięcie czujnika i gotowe. UWAGA: Temperatura na czujniku pojawia się od pewnej wartości (bodajże powyżej 40 st.) tak że nie panikuje jeśli od razu nie zobaczysz odczytu temperatury. Czujnik prędkości - ten z ACE się nie przydał, ponieważ nie mam ślimaka. Z tego czujnika wykorzystałem jedynie kostkę i kawałek przewodu za kostką, do którego został podpięty magnetyczny czujnik rowerowy (który dostałem od kolegi) po podpięciu dwóch przewodów możesz sprawdzić czy działa przesuwając szybko magnesem w niewielkiej odległości od czujnika. Czujnik zamontowałem na osłonie amortyzatora na kleju POXIPOL. Natomiast do tarczy przymocowałem magnes (kawałek magnesu) ze starego zysku twardego. Trzymał się nawet bez kleju ale w końcu też został przyklejony POXIPOLEM. PICT8452.jpg Więcej fotek przy montażu ACE nie robiłem. ![]() Pozdr
__________________
1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Acewell 3971 - problem zw wskazaniami obrotomierza | hans | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 10.12.2012 09:27 |