![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#16 |
Administrator
![]() |
![]()
Mało precyzyjne jest określenie zaraz poniżej.
Jesli faktycznie ustawimy tylko ciut poniżej poziomej osi reflektora to uzyskamy niemal równoległy snop swiatła do nawierzchni a tym samym możliwość oślepiania i mniejsza efektywność na drodze. Snop światła powinien opadać w/g przepisów o ok 1-1.2% w dół , czyli na 5 m od sciany 6cm poniżej osi reflektora. W praktyce daje to czasem przykrótki zasięg świecenia dlatego optymalnie możemy dać obniżenie 4-5cm. Nalezy też uwzględnić jazdę z pasazerem i bez. Jeszcze słowo o odporności reflektorów fiat/polonez na temperaturę. Takie reflektory były również stosowane np. w Starach i autobusach Jelcz PR gdzie przy napięciu 24V H4 miały moc 75W , czyli trochę cieplej niż przy klasycznych 12V i 55W. Reflektory te spokojnie znosiły podniesioną moc bez oznak wypaleń odbłyśnika.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.10.2011 o 10:57 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Światła postojowe | Sławekk | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 17.09.2013 22:08 |
swiatła awaryjne | tom64 | Wszystko dla Afryki | 26 | 05.02.2011 19:55 |
Dodatkowe światła | Bies13 | Wszystko dla Afryki | 5 | 14.11.2010 20:37 |