Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 11.03.2011, 10:09   #10
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,368
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 miesiące 2 tygodni 3 godz 1 min 31 s
Domyślnie

Można powiedzieć że swego czasu temat tarcz był moim konikiem
29.04.2008
R1200GS ADV po 50000km

Ogólnie jestem zadowolony
1.Zużyto 4 komplety opon
2.Uszkodzone przednie koło ( wycentrowane po zakupie nowego wg procedury BMW było do wymiany, nie do naprawy)
3.Wymiana tulejki i pękniętej śruby w centralnej podstawce
4.Zniszczona tylna tarcza w wyniku skończenia się klocków pomiędzy jednym a drugim serwisem. Na dzień dzisiejszy zakładam klocki metalowe do tyłu
5.Wymieniona antena EWS
6.Przy przebiegu 35 tys wymiana wszystkich łożysk w tylnym kole oraz wymiana dyfra.
7.W tym samym okresie w wyniku awaryjnego hamowania wymienione przednie tarcze (model ze wspomaganiem elektrycznym)
8.Przy przeglądzie 40 tys zgłoszenie że przedni hamulec dalej coś nie tak , wymiana amoryzatora tylnego z powodu zepsutego mechanizmu regulacji napięcia wstępnego sprężyny tegoż amortyzatora.
9.Przy przeglądzie 50 tys wymiana przednich tarcz oraz zniszczonej tarczy tylnej oraz drugiej pękniętej śruby w centralnej podstawce.
10.Koniec gwarancji

14.07.2008
Po wielu wysiłkach znalazłem konkretne wyjaśnienie problemu bijących tarcz hamulcowych . Po rozmowie z przedstawicielem fabryki uzyskałem informację że problem tarcz został rozwiązany poprzez dołożenie elementów amortyzujących tarcze. Należy też te tarcze osadzić na elementach z modelu 2008. Oczywiście nie można zastosować standardowej tarczy model 2008, która nie jest taka sama jak do modelu 2006, powodem jest to że w modelu 2006 nie przewidywano dołożenia elementów amortyzujących i standardowa tarcza nie wejdzie ze względu na pozycję zacisku. Należy zastosować specjalną tarczę która ma przygotowane wydrążenia na dodatkowe elementy sprężyste. Całość jest opisana w informacji technicznej nr 21 z dnia 2.04.2008 ,która powinna być dostępna w każdym serwisie. Powyższe potwierdził przedstawiciel Brembo. Sprawa dotyczy modelu ADV. Jak stwierdził producent tarcz są 2 krytyczne elementy powodujące problemy, pierwszy to sposób mocowania i amortyzowania tarcz daleki od klasycznej tarczy motocyklowej , drugim elementem są koła szprychowe.

PozdrawiaM
__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tarcza hamulcowa!! Boski-Kolasek Hamulce, kola, opony 19 30.01.2012 16:19
Krzywa kierownica $iwy Rama, zawieszenia, napęd 9 04.11.2009 23:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.