![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#10 |
Ajde Jano
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,368
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 2 tygodni 3 godz 1 min 31 s
|
![]()
Można powiedzieć że swego czasu temat tarcz był moim konikiem
![]() 29.04.2008 R1200GS ADV po 50000km Ogólnie jestem zadowolony 1.Zużyto 4 komplety opon 2.Uszkodzone przednie koło ( wycentrowane po zakupie nowego wg procedury BMW było do wymiany, nie do naprawy) 3.Wymiana tulejki i pękniętej śruby w centralnej podstawce 4.Zniszczona tylna tarcza w wyniku skończenia się klocków pomiędzy jednym a drugim serwisem. Na dzień dzisiejszy zakładam klocki metalowe do tyłu 5.Wymieniona antena EWS 6.Przy przebiegu 35 tys wymiana wszystkich łożysk w tylnym kole oraz wymiana dyfra. 7.W tym samym okresie w wyniku awaryjnego hamowania wymienione przednie tarcze (model ze wspomaganiem elektrycznym) 8.Przy przeglądzie 40 tys zgłoszenie że przedni hamulec dalej coś nie tak , wymiana amoryzatora tylnego z powodu zepsutego mechanizmu regulacji napięcia wstępnego sprężyny tegoż amortyzatora. 9.Przy przeglądzie 50 tys wymiana przednich tarcz oraz zniszczonej tarczy tylnej oraz drugiej pękniętej śruby w centralnej podstawce. 10.Koniec gwarancji 14.07.2008 Po wielu wysiłkach znalazłem konkretne wyjaśnienie problemu bijących tarcz hamulcowych . Po rozmowie z przedstawicielem fabryki uzyskałem informację że problem tarcz został rozwiązany poprzez dołożenie elementów amortyzujących tarcze. Należy też te tarcze osadzić na elementach z modelu 2008. Oczywiście nie można zastosować standardowej tarczy model 2008, która nie jest taka sama jak do modelu 2006, powodem jest to że w modelu 2006 nie przewidywano dołożenia elementów amortyzujących i standardowa tarcza nie wejdzie ze względu na pozycję zacisku. Należy zastosować specjalną tarczę która ma przygotowane wydrążenia na dodatkowe elementy sprężyste. Całość jest opisana w informacji technicznej nr 21 z dnia 2.04.2008 ,która powinna być dostępna w każdym serwisie. Powyższe potwierdził przedstawiciel Brembo. Sprawa dotyczy modelu ADV. Jak stwierdził producent tarcz są 2 krytyczne elementy powodujące problemy, pierwszy to sposób mocowania i amortyzowania tarcz daleki od klasycznej tarczy motocyklowej , drugim elementem są koła szprychowe. PozdrawiaM
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tarcza hamulcowa!! | Boski-Kolasek | Hamulce, kola, opony | 19 | 30.01.2012 16:19 |
Krzywa kierownica | $iwy | Rama, zawieszenia, napęd | 9 | 04.11.2009 23:27 |