Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.06.2010, 11:32   #11
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
Domyślnie

Wysypało mi się wczoraj tylne łożysko od strony tarczy. Dosłownie się wysypało, a kulki wyszły przez simera. W zimie sprawdzałem tylne łożyska i były jeszcze ok, nasmarowałem całość, dałem nowe simery i złożyłem z powrotem. Przednie łożyska wymieniłem, bo już były lekko przyrdzewiałe. Od tego czasu zrobiłem ok.8tkm, w różnych warunkach, błota trochę było i kałuż, brodów...

Łożysko sypnęło mi się 300km od domu, na prostym, gładkim asfalcie (dobrze, że nie np. na zadupiu, bez zasięgu tel i cywilizacji w okolicy...). Zaczęło bujać tyłem, więc myślałem, że guma poszła. Zjechałem, pomacałem koło i się okazało, że ma lekki luz na boki. Próbowałem przejechać spokojnie jeszcze parę km, ale zaczęło bujać mocniej i piszczeć, więc zjechałem znowu i tym razem już kulki wyszły bokiem. Łożysko było zasyfione i zardzewiałe (obustronnie kryte, ale nie wiem co bo ja ich nie ruszałem). Były symptomy, że jest nie halo, ale ponieważ klocki z tyłu mi się skończyły ostatnio, to zakładałem, że to one szumią o tarczę, mój błąd.

Na szczęście udało się zorganizować takie łożysko (pomimo, że była 18ta, niedziela i jeszcze mała miejscowość - motocykliści to jedna, wielka rodzina ). Z wybijaniem starej bieżni było duuuuuuuużo zachodu. Nie wyobrażam sobie robić tego na ulicy. Mieliśmy dostępne pręty, śrubokręty, płaskowniki, diaxa, młotki i szło opornie. Dobre 2h się z tym męczyliśmy. Ale finalnie udało się wybić cholerę i nabić nowe. Do nabicia nowego dobre jest stare łożysko (sama bieżnia, tylko trzeba ją przeciąć, żeby się nie zaklinowała razem z nowym łożyskiem). Zaraz wymieniam komplet z tyłu, to będę miał spokój na trochę.

Sypnęło mi się o 17tej, a ruszyłem dalej o 21.30. Ale do domu.

Ostatnio edytowane przez majki : 01.07.2010 o 00:18
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Łozyska kół i uszcelniaczy do 03 majo Hamulce, kola, opony 24 29.07.2019 09:23
Transalp 650 łożyska kół przdnich herni Hamulce, kola, opony 2 13.06.2012 18:55
łożyska kół Mroq Hamulce, kola, opony 19 18.09.2008 17:28
Łożyska główki ramy 7Greg Rama, zawieszenia, napęd 5 10.04.2008 09:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.