Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.08.2024, 16:57   #5
Ciedar71


Zarejestrowany: Jun 2022
Miasto: Joaswerk 24, 52224 Stolberg (Niemcy),
Posty: 19
Motocykl: Honda AT XRV 750 RD07 ROK 1993 + NAT CRF 1100 DCT 2021
Przebieg: 77.000
Ciedar71 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 10 godz 28 min 4 s
Domyślnie

Witaj R2D2. Miło mi, że znowu mogę z Tobą pokonwersować, trip po Twojej naprawie śmiga aż miło do dnia dzisiejszego.
Z oświetlenia na ledach (h4) raczej nie zrezygnuję bo nareszcie coś widzę po zmroku a i kierowcy samochodów też wyraźnie nabrali respektu przed moją osobą na drodze. Miałem nadzieję, że jak będę miał dodatkowe oświetlenie w postaci bocznych świateł przeciw mgielnych to zrekompensuję nadmiar prądu. No i na początku było ok, było aż stary regulator zaczął się coraz słabiej sprawować. Najpierw po powrocie z trasy miałem na akumulatorze 12,7 potem z czasem coraz mniejm aż wskazał 12,3 i to mi dało do myślenia, że coś jest nie tak. Nawet ładowanie telefonu zabierało znacząco napięcie. Jak wczytałem się w problemy innych to stwierdziłem, że czas działać. Prąd w układzie przy odpalonym silniku musi być od 13,5 do 14,5 volta. U mnie brakowało. No ale teraz po wymianie regulatora na nowy wszystko wróciło do normy. Jedynie temperatura radiatora na regulatorze nie daje mi spokoju. No ale skoro Osoba o uznanym auturytecie pisze że 60 st jest ok to się już nie martwię. Jeszcze tylko kupię pyrometr żeby to dokładniej sprawdzić.
Korzystając z okazji chciałem Cię jeszcze spytać, czy przeróbka instalacji polegająca na podłączeniu regulatora napiecia bezpośrednio z akumulatorem z pominięciem tej okrągłej wtyczki jest dobrym pomysłem? Ja powróciłem do oryginału. Ale może to błąd. Nie znam obowiązujących trendów.
Jeszcze słowo o żarówkach h4 philips led. Jest w nich moc. Polecam każdemu. Montaż jest możliwy dopiero po zdemontowaniu lamp. W opisie producenta nie było zgodności co by pasowały do motoru. Zapewne przez wystający radiator, który uniemożliwia ich szybki montaż. Ale zaryzykowałem i się opłaciło. Pasują, wentylatorki chodzą i ja już z nich nie zrezygnuję. Jak będzie trzeba to ekspres do kawy sobie zamontuje w kufsze żeby ten nadmiar prądu spożytkować.
Pozdrawiam.
Ciedar71 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulator napięcia vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 36 05.11.2022 07:20
Regulator napięcia Michaua Układ elektryczny i zapłonowy 3 03.10.2019 10:54
regulator napięcia f4u Układ elektryczny i zapłonowy 30 30.01.2015 22:58


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.