![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,247
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 3 godz 58 min 14 s
|
![]()
Niekoniecznie ma być luz, co najwyżej minimalny. To nie jest w pełni tarcza pływająca gdzie na zimnej tarczy występują luzy poosiowe. Takie rozwiązania stosuje się tylko w sporcie. Do motocykli użytkowych wzięto ze sportu tylko ideę.
Luz promieniowy pojawia się po nagrzaniu wieńca tarczy. Chodzi o to, żeby po nagrzaniu nawet do 700-800 °C, zwiększające się rozmiary tarczy nie wyginały jej w kształt talerza, co powoduje przyleganie klocków tylko na krawędziach i znakomicie osłabia skuteczność hamowania. Zagadnienie świetnie wyjaśnia pan Jacek Gembara https://www.youtube.com/watch?v=a7RAUudS68I
__________________
Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
blokada tarczy hamulcowej | barthelemi1 | Wszystko dla Afryki | 19 | 21.07.2016 08:03 |
Zacisk do tarczy 320 mm | Rychu72 | Hamulce, kola, opony | 4 | 14.05.2012 06:58 |