Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.10.2023, 16:58   #19
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 13 godz 36 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAVkopytko Zobacz post
Magneto,Rozczytałeś notatki ?
Tak, ale nie wszystkie

To na początek taki (z pamięci, więc +/- ) cytat z Forum Gutkowego:
"Jak taki Luigi przyśnie na taśmie, to czegoś do motocykla nie zamontuje. Pytanie, czego nie zamontował do Twojego ?..." - to coś daje do myślenia...

Odpowiedź kolegi z innego forum na ogólne pytanie o Gutki:

"Od lat konstrukcja niewiele się zmieniła, przypadek? Nie sądzę 😉 uważam że to jeden z niewielu producentów który nie dał się stłamsić księgowym, ogólnie prosta konstrukcja i to jest wielką zaletą natomiast jak to Włosi trzeba zwrócić uwagę na układ elektryczny i dbać co do mechanicznej strony nie spotkałem się z opinią że jest kicha jednostki nie wysilone więc i żywotne czy biorą olej biorą ja każdy z tym że nie są to ilości powalające zdrowy silnik łyknie znikome ilości ale jak będziesz katował to i do litra na 10 tyś. "

Info od Mechanika:

Silnik w miarę trwały, oleju troszkę bierze, ale bez tragedii (pewnie dużo zależy od stanu - moje).

Skrzynia - w miarę OK, ale trzeba uważać, bo jest sporo dźwigienek w ukł. zmiany biegów, a te lubią dostawać luzów, co powoduje niepełne załączenie biegu i czasem nawet niemożność zmiany w czasie jazdy - trzeba się zatrzymać i (może zgasić ? - moje) zbić do luzu. Podobno można się nauczyć (zawsze dociągać do końca).
Podobno niezbyt dobre / trwałe są czujniki otw. przep (TPS), a to cholerstwo - podobno do tysiaka może kosztować.
Nietypowy alternator i regulator w zw. z tym. Jedno- (dwu-) fazowy ( w sensie jedno uzwojenie i dwa kable).
Ciężko o zamiennik, podobno ktoś przezwaja na 3-fazowe i wtedy łatwiej dobrać zamiennik (przy jednym uzwojeniu są za duże prądy i taki normalny 3-faz po prostu nie wyrabia - moje).
Ogólnie stosunkowo niskie nap. ładowania - 13,8 - 14,0 V.
Dziwna instalacja obw. ładowania - jest sobie taki bezpiecznik, który może się spalić, nie powodując innych objawów, jak tylko... brak ładowania. Jak aku padnie, to się jest w czarnej...
W starszych modelach brak możliwości odpalenia silnika na stopce bocznej (lub gaśnie), bez względu na luz / sprzęgło.
Sprzęgło - wymiana, jak w ciągniku (taka konstrukcja moto), podobno najlepiej po(d)wiesić motocykl, bo dużo trzeba zdemontować, a tak jest najłatwiej. W używkach trzeba skontrolować stan dźwigienki wysprzęglika na wejściu do obudowy - lub się "wyluzować", co powoduje niepełne wysprzęglanie, problemy z biegami itd. Przy oględzinach ma być luz na klamce.

"Pokaż Wałek" - aktualne. Często (~20 kkm) trzeba smarować, a dostęp ciężki (rozebrać trochę trzeba) - ludziki tego nie robią i albo korozja, albo zużycie.

Użytkowo - zmiany biegów trza się trochę nauczyć, podobno mały promień skrętu (utrudnia manewrowanie).
Wał wzdłuż powoduje bujanie na boki przy dodawaniu gazu. Trzeba się przyzwyczaić / nauczyć. (Nie wiem, czy we wszystkich tak samo, bo te nowsze mają jakąś przekładnię wstępną, która powinna zmieniać kierunek obrotów na wejściu do skrzyni i to zjawisko trochę ograniczać - moje).

Od Użytkownika (Stelvio): (tu się poddałem z rozszyfrowywaniem swoich zapisków...)
Dość szybkie przełożenie 1-ki, sporo wolnych manewrów na półsprzęgle.
Problemy z tym, co zalać do dyfra. Olej, ale jaki (sam trafiłem na różne zalecenia w serwisówkach), co dodać, a czego nie wolno, bo coś tam się może uszkodzić.
Grzeje w kolana.

Więcej grzechów nie pamiętam...
Osobiście trochę mi zapał ostygł, nie mam takich warunków serwisowych, motocykle raczej wymagające. Dodatkowo cena jakichś nowszych, fajniejszych - to już można coś innego i fajniejszego kupić. Eeeechhh...

EDYTA:
Wtrysk - niektóre mają dwa zespoły przepustnic, niektóre (jak V7 II) - jedną przepustnicę koło filtra. Podobno synchronizacja tych pierwszych jest upierdliwa... (taka konstrukcja)
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME ! !

Ostatnio edytowane przez magneto : 25.10.2023 o 17:04 Powód: Skleroza...
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dlaczego Mitasy E07 są takie "mniej" popularne ? paku Hamulce, kola, opony 29 07.03.2010 00:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.