![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Generalnie to się nazywa "flyback diode" jest o tym na wikipedii, ale tylko po angielsku.
Tak w skrócie: jak przez cewkę płynie prąd i nagle odpinamy od niej zasilanie to ten prąd nadal chce płynąć. (Cewka działa trochę jak koło zamachowe). Przez to aby prąd nadal płynął to musi powstać nieszczęsna iskra, aby prąd popłynął przez otwarty obwód między stykami. Ta dioda sprawia, że prąd ma dodatkowy obwód i płynie sobie w kółko, z pominięciem styków. To jest dioda prostownicza, podczas załączania cewki żaden prąd przez nią nie płynie, bo w tą stronę ona nie przewodzi. Jednym słowem nie przeszkadza, a pomaga ![]() Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) | pekos1988 | Uklad paliwowy i wydechowy | 23 | 19.03.2013 21:26 |
O-ring pompy paliwa | banditos | Uklad paliwowy i wydechowy | 1 | 26.03.2011 12:05 |
czy to przekaźnik pompy paliwa? | MChmiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 04.05.2010 22:33 |