Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 23.01.2019, 22:35   #11
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,577
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 10 godz 59 min 20 s
Domyślnie

jednym słowem bierzesz stabilizowany prostownik z voltomierzem i najlepiej amperomierzem ustawiasz np. 14.4V i prąd tak na start 2A i idziesz sobie na dwa dni co i tak będzie 1.5dnia zbyt długo i masz wyr..b.ne co się dzieje bo BMS i tak panuje nad sytuacją, ostatecznie szkoda tylko prądu pożartego przez prostownik już bez obciążenia

problemem mogą być wielostopniowe ładowarki do aku PB, które przeprowadzają specyficzny proces ładowania (wieloetapowy) aku włącznie z testami sprawności i to w przypadku LItowych czy tam LiFP się nie sprawdzi... nic nie wybuchnie ale z naładowaniem może być tak nie na 100% no może na 70% ale i tak ładować będzie z tym powyżej 15V to od czego jest BMS niech się martwi co z tym zrobić przecież regulator też może się spalić i będzie szło nie 14V a np. 30V !!!!! i co wtedy mamy rozpierduchę pod nogami mam nadzieję, że nie.

To może dalej rozważmy taką sytuację tzn. pada regeel i wali nam 30V

w przypadku zwykłego aku BP, napięcie nie wrośnie i tak do tych 30V bo aku będzie częściowo obciążać układ tym samym prawdopodobieństwo spalenia elektroniki jest niewielkie

w przypadku Litowych itp. BMS stwierdzi, że dzieje się źle i rozłączy układ wtedy alternator z tym padniętym regulatorem całą moc odda w naszą ukochaną elektronikę motocykla paląc wszystko w dym...., no chyba, że ta elektronika jest aż tak odporna na wzrost napięcia w instalacji

Optymistyczne jest to, iż taka awaria regulatora napięcia to rzadkość z reguły pada "w drugą stronę" czyli nie ładuje nic albo prawie nic.

Generalnie brak jest dokładnych informacji jak zachowa się konkretny akumulator Li-ion czy Li-Fe w skrajnej sytuacji a powinno to zostać jakoś uregulowane przepisami.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.01.2019 o 23:05 Powód: zwykły może mieć zbyt duże tętnienia napięcia stabilizowany na bank będzie ok
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator NAT luk2asz NAT - Warsztat 144 21.01.2025 10:19
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 16:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 00:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 10:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 10:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.