Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 27.10.2018, 11:02   #36
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał yeuop Zobacz post
Przy pompie olejowej jest stawidło (zawór), który wg kompa (i nastaw pochodzących z kilku czujników) ustawia się i na wyjściu jest niemal stałe ciśnienie oleju.
Tak, z dokładnością do zbyt niskich obrotów. Pewnie mało leciwych pojazdów miałeś, ale właśnie w takich wysłużonych sprzętach często zapalała się kontrolka oleju na wolnych obrotach. Tym chętniej, im bardziej wyeksploatowany czyli mniej szczelny był układ smarowania. Kontrolka gasła zwykle po dodaniu gazu.

Cytat:
Napisał yeuop Zobacz post
Co do mniejszej/większej bezwładności - większa bezwładność jest przy wyższych, a nie przy niższych obrotach. Drgania silnika zawsze będą, tyle że w pewnym zakresie będą mniejsze.
No właśnie, właśnie - kiedy będą mniejsze? Macałeś kiedyś silnik
zmieniając obroty, czy tak jak z łańcuchem, brzydzisz się podnosić maskę? Cały ambaras z siłami wynikającymi z bezwładności powstaje tam, gdzie ruch obrotowy zmienia się w posuwisto-zwrotny: tłok, popychacze rozrządu, zawory (plus wał korbowy, rzecz jasna, ale tam rzadko kiedy jest jakiś problem).

Cytat:
Napisał yeuop Zobacz post
Generalnie silnik spalinowy jest konstruowany na pewne stałe obroty, w których silnik najlepiej pracuje - czyli chłodzenie, spalanie, zużycie gładzi...
Niezupełnie. To jest prawda tylko w ogromnych silnikach np. na statkach. Silniki w mniejszych pojazdach projektowane są na pewien zakres obrotów. Nawet w instrukcjach docierania silników napisane jest, żeby unikać jazdy ze stałymi prędkościami obrotowymi.


Cytat:
Napisał yeuop Zobacz post
Co do 4 - raczej odwrotnie, przy najwyższych obrotach masz dużą bezwładność zaworów, i wtedy musi być stosowna konstrukcja i sprężyna, która w miarę szybko wraca zawór w położenie wyjściowe/zamknięte. Stukanie zaworów raczej będzie występowało (jeżeli w ogóle jest zauważalne) przy zimnym silniku, na niskich obrotach.

Stukanie zaworów występuje zawsze przy zbyt niskich obrotach. Na przykład stuka mi w passacie B8 2.0 tdi od nowości, wyłącznie jak jest ciepły. Jak zimny to nie stuka, bo pracuje układ podwyższający wolne obroty do 1100-1200 rpm; podczas jazdy spada często poniżej 1100 i wtedy stuka. Nie mam na to wpływu, bo skrzynia jest automatyczna. Nie ma tu usterki, wszystkie passaty 2.0 tdi DSG tak mają - tak twierdzą dwa różne serwisy.
  Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wyjazdy na WRC World Rally Championships Africa Umawianie i propozycje wyjazdów 6 07.03.2011 17:49
Czas na dluzsze wyjazdy. myku Kwestie różne, ale podróżne. 32 06.09.2008 12:09


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.