Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 03.12.2017, 14:16   #11
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Ech, jako chemikowi krew mi się burzy gdy widzę takie posty.
Postaram się opisać wszystko w dużym, bardzo dużym uproszczeniu. Nie znam specyfikacji silnika w NAT, ale zakałdam, że przystosowany on jest do spalania benzyny bezołowiowej o minimalnej liczbie oktanowej 95 i nie ma czujnika spalania stukowego.

Natomiast jeśli chodzi o "moc" benzyny to można w dużym, bardzo dużym uproszczeniu założyć, że maleje ona wraz ze wzrostem liczby oktanowej. Czyli benzyna 95 jest bardziej kaloryczna od benzyny 98.

Zatem lejąc benzynę 98 do silnika przystosowanego do benzyny 95 spowodujemy spadek jego wydajności.

Zatem jesli silnik jest przystosowany do spalania benzyny 95 to lejemy taką. Jeśli w specyfikacji jest 98 to lejemy taką
Ups, no i masz ci babo placek. Jak to miło mądrego posłuchać i czegoś się nauczyć. Do tej pory myślałem, ze większa liczba oktanów, znaczy to że paliwo spala się płynniej i efektowniej (wpływając + na wydajność silnika) i trudniej jest o spalanie detonacyjne. silniki bardziej "wyżyłowane" potrzebują oktanów nie po to żeby lepiej "szły" tylko po to żeby po czasie "kopyta" nie wystawiły ... - lipa
Tak więc z zaprezentowanych przez mnie wyników wynika chyba tylko jedno, że te 99 oktanów i skład Shell V-Power to bujda na resorach - ma mniej niż 95 okt - inaczej zielony słupek pobiłby niebieski (95) i czerwony (98) w górę - zużycie paliwa byłoby największe

Nie ma się co oszukiwać, przecież wg instrukcji NAT: motocykl zaprojektowano do używania paliwa o liczbie oktanowej 91 lub wyższej.

Swoją drogą ciekawe ile oktanów mają tak naprawdę paliwa, które są na stacjach.
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny

Ostatnio edytowane przez VIPER : 04.12.2017 o 00:41 Powód: literówka
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zbyt Duże Zużycie Oleju WiesiekM Silnik, sprzęgło, skrzynia 51 26.07.2012 14:12
Zaworki iglicowe - 07 a 04, zużycie? Olek Uklad paliwowy i wydechowy 8 01.02.2012 21:26
Pompa Paliwa Adagiio Uklad paliwowy i wydechowy 8 19.05.2011 10:40
Zużycie zębatki Kudłaty Rysiek Rama, zawieszenia, napęd 36 10.06.2009 14:23
Korbowód, sworzeń - wyraźne zużycie Zet Johny Silnik, sprzęgło, skrzynia 20 19.01.2009 21:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.