![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#13 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Wczoraj zrobiłem pierwszą jazdę na przełożonym już przodzie. Fotki wrzucę jutro lub weekend.
Wnioski techniczne: - lagi z RD07 są dłuższe od trampkowych o około 5-6cm, - sztyca od PD10 i RD04 jest identyczna, zarówno średnice jak i długość. Łożyska główki identyczne (założone dla świętego spokoju nowe i łozyska i bieżnie), - półki RD04 w trampku PD10 nie kolidują z żadnymi plastikami, osłonka plastikowa z dolnej półki z PD10 pasuje do RD04, - stacyjkę da się przełożyć, puszkę bezpieczników też tylo aby wyglądało to estetycznie trzeba nieco pokombinować - lekko przygiąć mocowanie puszki z Trampka i gotowe.. Zastanawiam się jeszcze nad przeniesieniem bezpieczników pod czachę, - blacha łącząca lagi z PD10 pasuje do lag z RD07, błotnik także (z tym że planuję założyć afrykowy z osłonami lag w przyszłości), - tarcze oczywiście trzeba afrykańskie, o 2 cm większej średnicy - jarzma i zaciski z PD10 pasują do lag z RD07 - ośka koła i dystans także, są identyczne. - linkę prędkościomierza trzeba zakupić afrykańką - jest nieco dłuższa. - przewody w oplocie z trampka wystarczają, tym bardziej że ja będę miał lagi około 3 cm wpuszczone w półki (jest obecnie 1,5 cm i jak dla mnie jest wysoko, ledwo sięgam gleby) - teraz to już ani boczna stopka ani tentralka nie ogarnia wysokości motocykla, trzeba przynajmniej kosę przedłużyć ![]() Jak widać powyżej: - podobieństw i pasujących części jest mnóstwo ![]() - gdybym to wiedział kupiłbym połowę mniej szpeju ![]() - w zasadzie wystarczyłoby tylko podmienić lagi i półki oraz tarcze, reszta pasuje. Wnioski z pierszych 20km jazdy: - przy 130km/h po czarnym prowadzi się tak jak wcześniej przy 80km/h, szybciej nie próbowałem ale sądzę że wężykowanie, utrata stabilności jazdy to już przeszłość, - zdecydowanie sztywniejszy przód, w zakrętach, na łukach itp. - prowadzi się jak Afryka albo lepiej bo czuć że motocykl jest sporo lżejszy i zwinniejszy. - przód na oleju 10W jest chyba aż za twardy, zaleję zimą 7,5W - nurkowanie przy hamowaniu to może 1/3 tego co wczesniej na standardowych trampkowych lagach bez dopompowania powietrza, - 2cm średnicy tarczy robi dużą różnicę w hamowaniu, - na dziurawej trelince, bruku można jechac znacznie szybiej i pewniej bo zawieszenie lepiej wybiera choć przód uważam że jest za twardy. - musze jeszcze wpuścić lagi bo trochę za wysoko jest przód - trzeba dopracować ustawienie geometrii. Co prawda spokojnie mógłbym jeszcze podnieść tył ale nie o to mi chodzi. Poza tym podnoszenie w nieskończoność motocykla skutkuje gorszym prowadzeniem na asfalcie a na tym mi trochę zalezy aby było dobrze. - i tak trampek z 4-5 cm prześwitu zyskał..siedzi się odczuwalnie dużo wyżej Podsumowując: - różnica nie jest niewielka, róznica jest znaczna - szczególnie że zawieszenie AT jest przystosowane do większej masy, - już po tych 20km jestem przekonany że było warto zmieniać także przód - choć przyznaję że dla ogólnego prowadzenia motocykla kluczowy był raczej tylny wahacz. Wiecej spostrzeżeń jak pojeżdżę i posprawdzam różne ustawienia lag. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 09.10.2014 o 08:38 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
kilka pytań o słowackim raju | arturro2622 | Przygotowania do wyjazdów | 2 | 03.02.2013 16:12 |
Praga we dwoje pytan kilka | Wojak | Przygotowania do wyjazdów | 21 | 25.04.2012 17:44 |
Kilka pytań - Maroko | Pawel_z_Jasla | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 24.12.2011 08:21 |
Klamoty wyprawowe - pytań kilka | mojrzesh | Wszystko dla Afryki | 17 | 08.09.2011 13:19 |
Gaźniki RD 03 - kilka pytań | Babel | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 09.09.2010 04:25 |