Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 14.05.2012, 19:00   #8
Evvil
 
Evvil's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Evvil jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
Domyślnie

Hmmm.. może radę tu odnajdę.... nie - przerywacza jeszcze nie mam na podmiankę. Wymyśliłem sobie że spróbuję najpierw postawić diagnozę. A więc - wyposażony w zanabyty za złociszy 15 miernik prądu dokonałem czynności następujących (w kolejności)

-odłączyłem przerywacz
-wsadziłem wtyki miernika we wtyczki
-pokazało 0V jak Pan bóg przykazał (przebić nie ma ).
-włączyłem zapłon
-pokazuje 0V
-włączyłem kierunkowskaz przełącznikiem
-pokazuje 10,5V
DIAGNOZA: włącznik (grucha) gada i jest OK, napięcie pojawia się przy przerywaczu

Wyłączyłem wszystko i zabrałem się za przerywacz. Z pomocą zręcznych łap sąsiada udało nam się we dwóch wyciągnąć bebechy z obudowy. Na górze elektromagnesik i blaszka, poniżej zwoje i rezystory (tak to się chiba nazywa profesjonalnie).

Włączam wybebeszony przerywacz do motocykla, daję zapłon i miernikiem szukam napięcia gdziekolwiek na przerywaczu (popycham blaszkę aby zamknęła obwód, to ją puszczam).

Efekt: napięcia nigdzie na przerywaczu nie ma żadnego - nie bardzo wiedziałem gdzie to w sumie wetknąć ale próbowałem dziesiątek kombinacji i zasuwałem igiełkami miernika po wszystkich bebechach przerywacza. No amba fatima!.

Podejrzenie: zdechnięty przerywacz. Przyjrzałem się elektromagnesikowi - jakby delikatnie "odymiony", do tego ten duży rezystor jeden na górze ewidentnie widać biały nalot na jego stykach.

Tylko pytanie dla obytych z miernikiem (nie ukrywam że pierwszy raz w życiu miałem go w łapach) - jak rozumiem napięcie gdziekolwiek na sprawnym przerywaczu powinno się pojawić, tak? Tzn. oczywiście ja rozumiem że trzeba miernika obie igły podłączyć i że podłącza się miernik napięcia tak aby zamykać w jakiś sposób obwód pomiędzy wejściem a wyjściem więc pewnie 50% moich trafień to nie była próba pomiaru napięcia, no ale gdzieś to napięcie powinno się trafić w końcu .

I pytanie numer dwa - czy zwarcie ze sobą kabli we wtyczkach powinno spowodować zaświecenie się kierunkowskazów światłem stałym? Tzn. - jak zamknę obwód bez przerywacza i się nie świeci to szukać przyczyny poza przerywaczem?
Evvil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Oznaczenia na klockach Nissin Kudłaty Rysiek Wszystko dla Afryki 16 25.05.2009 14:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.