Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.03.2023, 06:01   #22
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 19 min 53 s
Domyślnie

przy wymianie uszczelniaczy rury muszą być wypolerowane, dedykowany smar pomiędzy wargi uszczelniacza także wydłuża jego życie a na pewno zmniejsza opory wynikające z tarcia. Ilość/poziom oleju także musi być prawidłowa... nawet 1cm więcej mocno podnosi ciśnienie w tej przecież zamkniętej przestrzeni.

ciągle się powtarzam ale w moim przypadku uszczelniacze wymienione zostały przy ok 73.000km nie ciekły po prosu uznałem, że to czas na wymianę. Oczywiście motocykl w >90% użytkowany na asfalcie / szutrach bez błota i zatapiania po osie. W BMW GS fabrycznie też są montowane NOK i tutaj bez problemu osiągają przebiegi rzędu 100.000km - wiadomo rura jest odwrócona i uszczelniacze nie mają tyle roboty co w CRF a także zawias nie pracuje pod ciśnieniem bo nawet jest tam podciśnienie

jeżeli chodzi o uszczelniacze tourmax to w 99% przypadków będzie NOK lub Kayaba (KYB) może to jest pakowacz ale zaopatruje się na rynku japońskim a że wyspa jest mała i producentów nie ma za wiele to w ogromnej większości są to produkty niemal tożsame z OEM.

Wracając do uszczelniaczy oraz ich obsługi to warto zawsze dbać o czystość rur zawieszenia a będzie na długo spokój. Po 30 - 40.000 przepolerować rury.

Moto użytkowany ambitnie w terenie... tutaj pojęcie ile wytrzymają uszczelniacze, klocki czy napęd to wróżenie z fusów trochę jedno co jest pewne to ile = krótko .... no dobra ale jeżeli ktoś praktycznie tylko jeździ w terenie ? jest taka teoria .... czy zakładać markowe części ? za sporą kasę, skoro piach i błoto wszystko zeżre w podobnym czasie
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Topienie Burej Suki Zimy felkowski Imprezy forum AT i zloty ogólne 18 03.04.2010 20:05


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.