| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Zabrze 
					
				
				
					Posty: 1,123
				 
Motocykl: ATAS 2019 
Przebieg: 11000 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hello, 
		
		
		
		
		
		
		
		
			W tym konkretnym przypadku chodzi o NAT, ale w sumie dotyczy kazdego motocykla. Sytuacja: W domu moto parkowane na podziemnym, ogolnodostepnym parkingu. Przy dojezdzie do pracy pod biurowcem w duzym miescie. Jako swiezak chcialbym zapytac - jak i czym zabezpieczyc moto ? Do NAT zamowilem alarm, ale zastanawiam sie czy nie zadzwonic i nie odmowic. Wiadomo ze zabezpieczen nigdy za wiele, ale boje sie troche czy np nie s..oli sie (np zamoknie) gdzies 400 km od domu i np nie zacznie odcinac zaplonu. Nie wiem na ile pewne sa takie elektroniczne gadzety, wiec moze lepiej zadzwonic i odmowic, a skupic sie na innych zabezpieczeniach ? Co pozatym stosujecie i polecacie ? Disclock ? lancuch ? Z dodatkowym alarmem ? Jakiej firmy produktu mozna uznac za "dobre" ? W sensie ze robia cos wiecej niz poprawa samopoczucia wlasciciela ? Wiem ze motocykl to taki dziwny pojazd ktory mozna po prostu zapakowac do busa, ale chcialbym utrudnic takie rozrywki potencjalnym amatorom. Ostatnio edytowane przez GregoryS : 29.01.2019 o 10:40 Powód: literowki itd.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2011 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 1,398
				 
Motocykl: RD 03,  LC4 ADV 
Przebieg: x83000 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 12 godz 19 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Może nie pomogę ale z założenia zabezpieczenie które będzie opisane na forum sporo traci, zawsze to potencjalny złodziej będzie już mniej zaskoczony. 
		
		
		
		
		
		
		
	Lokalizator GPS to dobra sprawa, sensownie ukryć, ale wszystko jest kwestią czasu  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ubezpieczenie. 
		
		
		
		
		
		
		
	Z mechanicznych skuteczny jest gruby łańcuch zapinany na siodło, żeby nie było jak nozyc zaprzeć. Ale ciężki i upierdliwy w przewożeniu. Sent from my G8441 using Tapatalk  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2010 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 1,419
				 
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Mam taką samą sytuację. Moto zastawione samochodem. W żaden sposób nie da się go wyciągnąć bez odjechania autem. Do garażu bus nie wjedzie (wysokość), więc potencjalny złodziej i tak musiałby moto wytaszczyć na zewnątrz. 
		
		
		
		
		
		
		
	Wiem, że to działa tylko wtedy gdy stoi samochód. Ale zawsze to jakiś tam fragment życia.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Zabezpieczenia nie ma , są tylko spowalniacze i zniechęcacze . Jakiś czas temu zabezpieczaliśmy Mazdę 6 , 1.5 godziny po kradzieży , zostało niemal gołe nadwozie. Wszystko to tylko jak komu się będzie chciało , jak będzie przygotowany i czy ma zlecenie od odbiorcy (jak ma to pojazd i tak zniknie). Jak wspomniano opisywanie co kto poleca a jeszcze lepiej co ma ........ to zaproszenie po pojazd...... a adres ustalą bez problemu. 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2015 
				Miasto: Maków Podhalański 
					
				
				
					Posty: 1,785
				 
Motocykl: XRV750->XR400 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak sam bedziesz zakładał alarm to ogarnij sobie jak go odłączyć w razie "w".  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Ja na wyjazdy zawsze brałem zabezpieczenie na tarczę i to wszystko. Lokalizatory GPS są bardzo tanie na aliexpres, myślę, że warto kupić sobie jeden (oby tylko mały chiński badziew nie uległ samopodpaleniu  ).
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Zabrze 
					
				
				
					Posty: 1,123
				 
Motocykl: ATAS 2019 
Przebieg: 11000 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Spokojnie, nie pytam o "patenty" bo to jak piszecie... rozni ludzie moga czytac  
		
		
		
		
		
		
		
	  Chodzi mi o zwykle "standardowe" zabezpieczenia dostepne w handlu. Co warto co nie bardzo.Autoalarm - nie wiem dalej czy brac ze wzgledu na wspomniane ryzyko. Pozatym pewnie trzeba bedzie troche popruc w kabelkach w nowej afryce przy zakladaniu - a to boli na sama mysl. Chyba wiec jednak zrezygnuje. Wiec ze standardowych dostepnych rozwiazan moze blokada na tarcze z alarmem i wspomniany lancuch ? Powinno choc na chwile "spowolnic" amatora.. wiadomo ze profesjonalista z zamowieniem przyjedzie przygotowany, ale to juz nie ma sily. Lancuchy widze rzeczywiscie swoje waza, gruby i dlugi moze dobic do 7kg, sporo zwazajac ze afryka ma w manualu maxymalne obciazenie tylu 10 kg...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2015 
				Miasto: Maków Podhalański 
					
				
				
					Posty: 1,785
				 
Motocykl: XRV750->XR400 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Te łancuchy to generalnie są spoko, ale ... https://youtu.be/-nPY7cLu0S4?t=68 koleś przecina 16mm Ulock ręczną, malutką, hydraulcizną przecinarką - więc z łańcuchem też nie będzie problemu. Chyba, że kupisz łańcuch od kotwicy tankowca, to nikt go nie ruszy ani takim przecinakiem, ani szlifierką akumulatorową (Ty też się z nim nie ruszysz  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	 ). Jak ktoś będzie chciał ukrasć to ukradnie. Generlanie nie parkowac w glupim miejscu, trochę myśleć i liczyć na farta.Jeszcze sytuacja z tamtego roku, z Włoch. Znajomego znajomy zaparkował przed sklepem/biurem, gdzie pracuje i miał widok na moto (wypaśna szlifierka). I nagle w środku dnia przyjechał busik, ładnie oklejony "serwis motocyklowy". Wysiada dwóch kolesi ubranych na mechanika i zaczynają się dobierać do moto, robic przymiarki do spakowania na busa. Koleś wyleciał z ryjem, tamci tłumaczyli się: sorry, pomyliliśmy się i nara.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 Autobanned. 
			![]() Zarejestrowany: Feb 2009 
				Miasto: Wawa 
					
				
				
					Posty: 5,227
				 
Motocykl: Tesco 
Przebieg: 45 555 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 14 godz 7 min 24 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			![]() ![]() http://africatwin.com.pl/showthread....blokada&page=7 http://africatwin.com.pl/showthread....hlight=blokada http://africatwin.com.pl/showthread....hlight=blokada 
				__________________ 
		
		
		
		
	 Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański. 
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wiem że pytanie było o zabezpieczeniu przed kradzieżą ale warto też pamiętać 
		
		
		
		
		
		
		
	o AC z opcją kradzieży. A wracając to tematu powiem tak : im rzadziej stosowane , im bardziej nietypowe tym skuteczniejsze.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |