|  30.11.2023, 14:12 | #1 | 
| trampkarz emeryt  |  V-Stromy - wątek zbiorczy o DL650/DL1000 
			
			Popełniłem swego czasu wątek o BMW, który to stał się całkiem popularny i merytoryczny.  Przez ostatnie hm.. 10 lat przewinęło się u mnie kilka DeeLi:     Każdym z powyższych przynajmniej 10kkm zrobiłem, więc jakieś tam wyobrażenie się wyrabiało. Odyseja DL-owa u mnie była przerywana innymi motorkami typu trampek 600, maxiskuter lub ostatnimi czasy przez 2 lata GS1200. Aktualnie stałem przed wyborem między DL1000 po 2014 i GS1200 z lat 2008-2012. Stanęło na tym pierwszym, z powodów wielu - ale nie dlatego że DL1000 jest LEPSZY od GSa.      Niebawem postaram się podzielić trochę refleksjami o DLach 650 tych starszych, nowszych i litrowcach DL1000 sprzed 2008 i po 2014. Wydaje mi się że takiego wątku u nas nie ma, a może komuś się przyda. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 30.11.2023 o 15:52 | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 15:27 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 3,072
				 Motocykl: Pomarańczowy   Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 23 godz 40 min 29 s |   
			
			Gdzieś po głowie mi chodzi DL650 pośród wielu motocykli które mają zapełnić pustkę w mym garażu po VFR -ce- wieć czekam z niecierpliwością    | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 17:13 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2013 
					Posty: 90
				 Motocykl: CRF1000L   Online: 1 tydzień 4 dni 7 godz 36 min 44 s |     Kiedyś to było, teraz to nie ma! A jak on po alpejskich winklach jeździł! Miód, malina! Bardzo dobrze wspominam DLa 650 | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 19:30 | #4 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 Miasto: Galway 
					Posty: 263
				 Motocykl: RD07a   Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 15 godz 15 min 32 s |   
			
			U mnie aktualnie 650 chętnie przeczytam porównanie z 1000
		 
				__________________ Life is too short for traffic. | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 20:49 | #5 | 
|  Zarejestrowany: May 2011 Miasto: Parczew 
					Posty: 184
				 Motocykl: BMW R 1250 GS   Online: 1 miesiąc 3 dni 4 godz 19 min 49 s |   
			
			Zimny, jak już nakręcisz trochę kilometrów na tym deelu, to daj znać jak on się ma do cycatych BMW r1200gs. Bynajmniej godna maszyna, gratuluję.
		 
				__________________ Suzuki DR 650 SE 97r -> Honda XL 650 V -> Suzuki DL 650 K7 -> BMW R 1200 GS K25 -> Yamaha XT 1200 Z Super Tenere -> BMW R 1250 GS | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 21:08 | #6 | 
|  |     
				__________________ Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. | 
|   |   | 
|  30.11.2023, 21:11 | #7 | 
|  |   
			
			Ten ostatni to jakiś fejk, nie ma naklejki 'Ride the world'    
				__________________ Jedynka do dołu! | 
|   |   | 
|  04.12.2023, 11:23 | #8 | 
|  |   
			
			Gratuluje Zimny! Znowu zamiana    
				__________________ pozdrawiam michoo | 
|   |   | 
|  04.12.2023, 15:13 | #9 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Dzięki bardzo   Łukasz, naklejkę się zorganizuje  Wiem jak bardzo niewiarygodnie to z mojej strony zabrzmi ale naprawdę chciałbym aby obecny sprzęt pozostał ze mną na długo. Kosztował mnie dużo i...dużo wyrzeczeń. 650 i 1000 to z pozoru podobne a w istocie dość różne motocykle. Same 650 odróżniałbym - np. 650 z pierwszego wypustu prowadzi się inaczej niż ta po 2012. W przypadku 1000 jest inaczej, starszy litr i ten po 2014 to tak inne motocykle że moim zdaniem głównie można je porównywać przez pryzmat silnika - niby tego samego ale jakże zmienionego i dopracowanego przez lata. Na razie na nowym zrobiłem symboliczne 50km zanim śniegi spadły i to za mało żeby powiedzieć coś więcej ponad: - ale zapitala  - ale hamuje! - zawias, jest tutaj dobry zawias, - prowadzi się bardziej jak 650 a nie jak litrowiec. - przy 130kmh kręci jakoś ok. 4700 rpm na 6 biegu. Lubię to. Wiecej to jak pojeżdżę kilka tys km.. Jak miałbym na szybko zestawić z GSem olejakiem to jest sporo podobieństw - przyspieszenie, hamulce. Silnik bardziej żywiołowy, o innym niż w GS charakterze - choć podobnie jak BMW, sprawia wrażenie jazdy mocnym TDI. Zasadniczą różnicą dla mnie jest to że DL1000 jest subiektywnie, odczuwalnie dla mnie lżejszy od GSa i równie dobrze wyważony (co było bolączką starszego DL1000). Moim zdaniem dekadę nowszy motocykl Suzuki jest w zakresie technologii, rozwiązań porównywalny z dekadę starszym BMW. Co w sumie, dla mnie, świadczy dobrze o obydwu markach - które jak wiemy celują w zupełnie inne grono klientów, mają inne cenniki i podejście do konstruowania motocykli. Suzuki jest bardzo konserwatywne - choć podobno w tym moim jakiś cornering ABS jest, żyroskop 6-osiowy itp. rzeczy o którym mam niewielkie pojęcie.. Na początek to zamierzam sobie dorobić bypass ABSu aby móc jak człowiek to wyłączyć gdy mam potrzebę. Pozdrawiam zimny | 
|   |   | 
|  17.01.2024, 16:21 | #10 | 
|  |   
			
			Zimny koleżka będzie szukał DLa tysiąca po 2014 roku , masz jakieś źródełko z takimi motocykielami ?    
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Praca dla Afrykańczyka - wątek zbiorczy. | jorge | Wszystko dla Afrykańczyka | 15 | 23.06.2021 08:40 | 
| Rozwiązanie problemu z odpaleniem zimnego moto | Grzechu2012 | NAT - Warsztat | 10 | 29.08.2019 21:53 | 
| Tanie loty - wątek zbiorczy | zombi | Przygotowania do wyjazdów | 91 | 24.05.2017 23:39 | 
| Akcesoryjny amortyzator do DL650 | krzysiek_m | Inne - dyskusja ogólna | 3 | 14.02.2016 11:39 |