| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A czy to odpowiednia świeca do tego silnika? Podaj oznaczenia starej świecy i nowej świecy. Wylewanie żali nic Ci nie pomoże.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ja też zawsze śmigam na świecach irydowych, i w 2t i 4t i w jedno i w dwucylindrowych. A może uszkodzona świeca ? W NGK to się zdarza. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Pozdrawiam Michał  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2005 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 7,439
				 
Motocykl: Nie mam już Afryki 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mnie to się zdaje że irydowe świece nie sprawdzają się dobrze w synglach i gaźnikach. 
		
		
		
		
		
		
		
	Lepiej sprawdzają się zwykłe świece, ino cza je cześciej zmieniać. Iskra w irydach jest mikroskopijna  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2008 
				Miasto: Bielsko - Biała 
					
				
				
					Posty: 1,364
				 
Motocykl: dr650se 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 1 godz 20 min 44 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Więc ja mogę się wypowiedzieć jako PRAKTYK, co daje irydówka i może parę zasłyszanych opinii padnie. Często pojawiają się bajki na temat ich mankamentów i jak to bajki bardzo pięknie  ewoluują. Moje 1 spotkanie z irydem było przy piździku, a mianowicie Vespie, z trochę popieprzonym silnikiem 2 suwowym z wtryskiem. Oryginalną świeczkę wiecznie zalewało, po założeniu iryda problem ustał i już do końca nie było z tym problemu. Moja XTZeta przejechała na świecy i ok 60tkm i nigdy nie było z tym problemu, natomiast na zwykłej, zanim ją wymieniłem czasami były. Świeczki też fantastycznie robiły w 2 następnych motorkach w mojej stajni, a także u znajomych. Wszystko to są single! W świeczce i jest po prostu bardzo precyzyjne prowadzenie iskry, ze stożka o końcówce w kształcie igły. Oryginalnie jest ustawiona dość duża odległość, ze względu na jej dużą wydajność i mniejszą wrażliwość na spadek napięcia. Jest szansa że jeśli ktoś ma zaniedbaną albo wadliwą instalację wys napięcia to iskra może być zbyt wątła. Tyle mogę powiedzieć na ten temat wiedzę czerpiąc z doświadczeń, a nie niesprawdzalnego przekazu  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	...i zapytała mnie góra "dokąd tak pędzisz samotny wilku?" "Szukam tego co najważniejsze" odpowiedziałem "Dlaczego więc się tak spieszysz?" Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			  dajże pokój...Jest wąska i długa tak jak pisał Lupi. Nie jest na pewno mikroskopijna - dodatkowo na + niesie skondensowaną bardzo energię i TO jest bardzo ważne ponieważ nie ulega rozproszeniu w komorze spalania w momencie '0'... Wszyscy znamy iskrę na świecy na powietrzu przy fajeczce. Tłusta i błękitna. Piękna. Zupełnie inaczej wygląda przy 4krpm kiedy tam napierdziela tłok, jest wysoka temperatura i ciśnienie - zupełnie inne warunki do jonizacji powietrza a to właśnie zjawisko jest potrzebne dla zaistnienia iskry w ogóle. Zjawiska podmuchu w silnikach doprężonych i wysilonych/wyczynowych są na tyle znaczące, że stosowało się tam /nie wiem czy dalej tak jest/ świece z iskrą pełzającą - zupełnie płaskie ale i uniemozliwiające przez swoją konstrukcję 'zdmuchnięcie' iskry. Bardzo dużą odporność na przegrzanie pomijam. DOBRZE dobrana pod względem wartości cieplnej irydowa świeca robi tylko i wyłącznie dobrze pod kątem zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej. AD REM - ciekaw jestem wyniku tego śledztwa ale obstawiam uszkodzoną/niesprawną w 100% instalację jak pisałem powyżej lub całkiem trywialnie jednak uszkodzoną świecę. matjas 
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | |
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Nov 2012 
				Miasto: Gdynia/Słupsk 
					
				
				
					Posty: 20
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 14 godz 46 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			sam juz nie bardzo wiem co moze byc tego przyczyna, moze faktycznie mam cos z cewka zaplonowa nie tak ...ale na starej swiecy moto mi nie gaslo nagle, a tu po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika nagle gasnie po wkreceniu swiecy do chinskiego krosa 200cm moto zapiernicza jak ta lala 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Cytat: 
	
  
		Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.03.2013 o 08:42  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2011 
				Miasto: Kurowice 
					
				
				
					Posty: 544
				 
Motocykl: Transalp 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			to ją sprzedaj i będziesz miał spokój  
		
		
		
		
		
		
			![]() w swojej XR też odczułem poprawę po wkręceniu zwykłej - z tym że nie znam historii irydowej, która była wcześniej wkręcona 
				__________________ 
		
		
		
		
	Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | |||
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Nov 2012 
				Miasto: Gdynia/Słupsk 
					
				
				
					Posty: 20
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 14 godz 46 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
   a jest takCytat: 
	
 Cytat: 
	
 stara DPR8EA Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.03.2013 o 08:43  | 
|||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2005 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 7,439
				 
Motocykl: Nie mam już Afryki 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Dłuższa niż na zwykłych świecach czy Splitfire których używam i wszystkim polecam..? Ano chyba nie, bo to się akurat reguluje się przerwą. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ale jak ktoś ma możliwość, polecam porównać sobie w zaciemnionym pomieszczeniu wielkość tej 0,8~0,9 mm iskry z irydy a np ze zwykłych NGK czy Denso a iskrę ze Splitfire Zamontowałem ich masę, ostatnio się nawet euro neuro sceptyk wujek Szynszyll przekonał sie jak może palić moto ładnie, nawet po zalaniu (nie dotyczy wtryskowych moto) Niestety z NGK tak jak ze wszystkimi innymi bardzo popularnymi markami jest w PL spore ryzyko kupowania podrób, lub zakupiona świeca po prostu jest wadliwa. Ja dużego doświadczenia ze świecami nie mam, bo miałem tylko 5 a nie 50 motocykli ale w AT na irydach NGK motorek chodził najsłabiej ze wszytskich jakie są na rynku Ostatnio edytowane przez rambo : 07.03.2013 o 23:50  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Nov 2012 
				Miasto: Gdynia/Słupsk 
					
				
				
					Posty: 20
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 14 godz 46 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			chyba po prostu oddam ja do sklepu tylko ciekawe czy kaske mi zwroca
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |