| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#51 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: wilidż Opole 
					
				
				
					Posty: 2,548
				 
Motocykl: CRF 1100 
Przebieg: 0 kkm 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 51 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Będę montował na dniach model 3963, a o prądach wiem tylko tyle, że kopią.  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Ma ktoś rozpisane kolorki kabelków w Acewellu i w Afrze który do którego (afryka z 1996)? Najbardziej mnie interesi + i - (mam stresa, co by nie spalić ustrojstwo na wstępie  ), a z resztą to jakoś dojdę. Wpinaliście się w kostkę od zegarów?
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#52 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: PRZEWORSK 
					
				
				
					Posty: 412
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja z własnego doświadczenia powiem Ci, że nie taki diabeł straszny. 
		
		
		
			Pierwsze wrażenie było takie że rozłożyłem ustrojstwo i instrukcję,   po czym kilka dni chodziłem, myślałem, zaglądałem do instrukcji.W końcu nadszedł ten dzień. Krok 1 Podłączenie licznika do zasilania - przewody w instrukcji opisane są kolorami oraz ich przeznaczeniem. Ponieważ licznik jest zasilany po pierwsze bezpośrednio z akumulatora, a po wtóre z instalacji po załączeniu zapłonu. Przy poszukiwaniu odpowiednich miejsc w instalacji czyli "+" oraz "-" dla mnie nieocenionym pomocnikiem okazała się żarówka 12V z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód przykładasz do masy (stelaż, śruby mocujące do ramy) a drugi wkładasz w kostki pod czachą, lub gdzie tam chcesz. UWAGA: Unikaj raczej wkładania dwóch przewodów do kostek. W ten sposób bez problemu odnajdziesz miejsce w którym jest prąd na stałe oraz w którym pojawia się po włączeniu zapłonu. Później pozostaje Ci zdjąć odcinek izolacji z interesującego Cię przewodu a następnie przylutować przewody od licznika. Krok 2 Podłączenie kontrolek i czujników i kierunkowskazów. Jeśli zdołasz podpiąć zasilanie to ten etap to już jest bułka z masłem. Ja przewody od zegarów odcinałem kilka centymetrów od nich, następnie widząc czego dotyczyły łączyłem z odpowiednim przewodem od ACE i po sprawie. Do odnalezienia odpowiedniego miejsca do wpięcia kontrolki kierunkowskazów też użyłem żarówki z przewodami, następnie tylko lutowania i gotowe. Krok 3 Czujnik temperatury i prędkości. Czujnik temperatury (czarna rurka) został wpięty w obieg chłodzący przez przecięcie przewodu, wycięcie zbędnego odcinka przed chłodnicą a następnie załże przewodów na czujnik zaciśnięcie opaskami, podpięcie czujnika i gotowe. UWAGA: Temperatura na czujniku pojawia się od pewnej wartości (bodajże powyżej 40 st.) tak że nie panikuje jeśli od razu nie zobaczysz odczytu temperatury. Czujnik prędkości - ten z ACE się nie przydał, ponieważ nie mam ślimaka. Z tego czujnika wykorzystałem jedynie kostkę i kawałek przewodu za kostką, do którego został podpięty magnetyczny czujnik rowerowy (który dostałem od kolegi) po podpięciu dwóch przewodów możesz sprawdzić czy działa przesuwając szybko magnesem w niewielkiej odległości od czujnika. Czujnik zamontowałem na osłonie amortyzatora na kleju POXIPOL. Natomiast do tarczy przymocowałem magnes (kawałek magnesu) ze starego zysku twardego. Trzymał się nawet bez kleju ale w końcu też został przyklejony POXIPOLEM. PICT8452.jpg Więcej fotek przy montażu ACE nie robiłem. ![]() Pozdr 
				__________________ 
		
		
		
		
	1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#53 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: wilidż Opole 
					
				
				
					Posty: 2,548
				 
Motocykl: CRF 1100 
Przebieg: 0 kkm 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 51 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzięki, bo mi już cosik jaśnieje  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() ![]() Rozumiem, że stały plus idzie na kontrolki, a ten po stacyjce idzie na licznik? Czy na odwrót? Tak sobie myślę, czy nie przylutować do końcówek kabli od Ace cienkich konektorków i wkładać je do kostki w odpowiednie miejsce. Potem ładnie zaizolować. Chciałbym uniknąć likwidacji kostek. Właśnie też sie zastanawiam co zrobić z tym przewodem ślimakowym i jak nie zaszaleje kupując orginalny czujnik magnetyczny to pójdę Twoją drogą.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#54 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: PRZEWORSK 
					
				
				
					Posty: 412
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Już nie pamiętam, ale stały "+" w ACE służy jedynie do podtrzymywania danych. 
		
		
		
		
		
		
			Reszta włącza się po włączeniu zapłonu. Patrz na instrukcję. Tam wsjo jest. Tylko od razu wszystkiego nie widać ![]() Ja żadnej kostki nie zlikwidowałem tylko odciąłem przewody za licznikami i do nich przylutowałem przewody. Na konektorkach czasem może coś puścić. Połączenie stałe jest najpewniejsze. 
				__________________ 
		
		
		
		
	1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#55 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: wilidż Opole 
					
				
				
					Posty: 2,548
				 
Motocykl: CRF 1100 
Przebieg: 0 kkm 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 51 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Fuck..tycznie widzę.  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Wpatruję się w schemat i wyczaiłem nawet trzy +. Dwa po stacyjce, czyli Switch Key i VDD ( co to jest to VDD ?) i jeden bezpośrednio od aku do Clock power. Teraz zostało wyczaić który który kabelek idzie bezpośrednio od aku, a który, po stacyjce.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#56 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: PRZEWORSK 
					
				
				
					Posty: 412
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Do użyjesz tego żaróweczkę lub inny miernik i  Voilà
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#57 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: PRZEWORSK 
					
				
				
					Posty: 412
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
				__________________ 
		
		
		
		
	1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#58 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: wilidż Opole 
					
				
				
					Posty: 2,548
				 
Motocykl: CRF 1100 
Przebieg: 0 kkm 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 51 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"Vdd to jest napięcie (dokładnie V to potencjał) jakim jest zasilny obwód drenu tranzystora unipolarnego"  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() ![]()   To takie proste  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#59 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2010 
				Miasto: wilidż Opole 
					
				
				
					Posty: 2,548
				 
Motocykl: CRF 1100 
Przebieg: 0 kkm 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 51 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dla potomnych wrzucam kolorki kabelków. Nóżkę podpięłem pod awaryjne (niewyraźnie napisałem na schemacie - żółto czarny w kostce na 3 piny) 
		
		
		
			Sprawdźcie wg Haynesa, czy w Waszych rocznikach nie ma różnic w kolorkach kabli. Mój schemat był dla XRV 750T. Żeby nie niszczyć kostek i dla szybkiego powrotu do oryginalnych zegarów zrobiłem jak na fotce. Potem to będzie trzeba jeszcze zaizolować tak żeby w razie dostania się wody mogła sobie pójść precz. Jeszcze nie wiem jak, ale jak ktoś ma pomysła to wrzucać.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#60 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Gdańsk 
					
				
				
					Posty: 1,152
				 
Motocykl: exc 250 2T :) 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 18 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Przed połączeniem kabli nasuń długi kawałek "koszulki" termokurczliwej. Delikatnie (z naciskiem na delikatnie) suszarką ogrzej. końcówki możesz sobie taśmą izolacyjną uszczelnić (robiłem tak połączenia manetek i zapalniczki - działa kilka lat.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |