| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czesc, 
		
		
		
		
		
		
		
	Pisze co prawda na temat problemu w TA 1992 - ale AT z tego samego rocznika miala bardzo podobna budowe sprzegla (roznica jedyni w lozysku kosza) - bycmoze wiec ktos bedzie w stanie mi poradzic, Rok temu stwierdziem ze po zimie pojawily sie jakies dziwne stuki (metaliczne dudnienie) na luzie w moim TA (z wcisnieta klamka stuki cichna), Po otworzeniu pokrywy okazalo sie ze sprzeglo jest juz nie pierwszej swiezosci (lekko przytarte, chociaz tarcze cierne w dobrym stanie) - no i wymienilem je. Myslalem ze stuka tuleja kosza sprzeglowego (czesci 1,2,3 z rysunku ponizej) - na ktorej kreci sie zebatka oleju (przy wcisnietym sprzegle). Wyszlo tak z z pomiarow suwmiarka elektroniczna. Kupilem tulejke (150zl) no i tydzien temu zabralem sie do wymiany - okazalo sie jednak ze stara tuleja i nowa tuleja maja taka sama srednice zmierzona suwmiarka (czyli ze tuleja nie byla zuzyta). Obecnie zastanawiam sie czy wydac jeszcze 170 zl na zebatke i sprobowac ja wymienic. Z pomiarow wychodzi ze tulejki maja okolo (mozliwy blad pomiarowy) 31.94mm, zebatka 32.06-08mm - czyli 0.12mm roznicy. Ciezko to dobrze zmierzyc - szczegolnie srednice wewnetrzna zebatki. Czy ktos bylby w stanie z wlasnego doswiadczenia (czyli udalo sie usunac stuki) poradzic czy problem rzeczywiscie lezy w tulejce/zebatce ... czy moze cos innego - na przyklad te nieszczesne sprezyny (nie wierze ze tak stukaja). ![]() ![]()  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Michał 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Rozumiem że czytałeś zylion postów o klekoczącym sprzęgle, koszu, sprężynach, tulejkach, które to posty możesz znaleźć w tym dziale? To naprawdę temat o którym napisano sporo. Zacząłbym od tego. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Edyta: choćby http://africatwin.com.pl/showthread....highlight=kosz Ostatnio edytowane przez Mhv : 14.03.2017 o 09:58  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czesc, 
		
		
		
		
		
		
		
	Oczywiscie ze czytalem ... Po prostu nie wierzylem ze to moze byc wina tych sprezyn ... - szczegolnie ze co najmniej polowa ludzi ktorzy probowali je wymienic ostatecznie wracala do puntku wyjscia. Moze jedyne co zostaje mi to uwierzyc, Same sprezyny dzwonia troche - maja luz, ale lekkie dzwonienie nioslo sie jako metaliczne dudnienie na zewnatrz ? Co innego dylajacy sie na wszystkie strony kosz - myslalem ze tak nie powinno byc, dlatego tez wymiana tuleji i zebatki (zebatki nie wymienilem na razie),  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			lekko dzwonią razy (X) rpm dają niezłego dzwona 
		
		
		
		
		
		
			   
		
				__________________ 
		
		
		
		
	dakar noir  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2011 
				Miasto: Dubiecko 
					
				
				
					Posty: 322
				 
Motocykl: Ktm620sx, RD07a 
Przebieg: 67 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 5 godz 50 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zobacz jakie masz wcięcia (odciski) po tarczach na koszu. Może to jest przyczyną stukania.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | ||
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Cytat: 
	
  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2011 
				Miasto: Dubiecko 
					
				
				
					Posty: 322
				 
Motocykl: Ktm620sx, RD07a 
Przebieg: 67 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 5 godz 50 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Chyle czoła, ma kolega rację. Nie doczytałem  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wciecia na zdjecia wygladaja na duze ... w rzeczywistosci jednak sa to tylko "odciski" - nie sa glebokie i nie o ostrych krawedziach, tarcze spokojnie moga sie poruszac, 
		
		
		
		
		
		
		
	Dudnienie jest z czestotliwoscia okolo 3-4 razy na sekunde, Mysle ze moze sie niesc dzwonienie tych sprezyn - jednak jak trzymam kosz i szybko poruszam nim to wysokosc dzwieku jest zupelnie inna (wyzsza ...dzwoni). Zuzyte sprezyny moglyby powodowac jakies stuki samego kosza (jak jedna tarcza obraca sie wzgledem drugiej przy obciazeniu) - musze to sprawdzic. W sumie dziwne by to bylo bo pod obciazeniem z zebatki walka sprezyny caly czas powinne byc scisniete. Czy u was tez kosz dyla sie w jedna i druga strone ? ... teraz sie zastanawiam i chyba popelnilem blad - stwierdzilem ze sie dyla bez zamontowanych sprezyn - a jak zamontuje sprezyny to one docisna czesci 8-23-2-1-3 do lozyska walka skrzyni biegow i nie bedzie sie kiwal.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2016 
				Miasto: Orzesze 
					
				
				
					Posty: 37
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 10 godz 31 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Okazuje sie ze rzeczywiscie kiedy tarcze i sprezyny sa zalozone to kosz jest usztywniony - nie kiwa sie na boki, 
		
		
		
		
		
		
		
	Ma jedynie luz ok 0.5 mm wzdluz walka skrzyni biegow - co wynika z dlugosci tulejki, i chyba tak to ma byc - musi miec luz zeby obracac sie na tulejce przy wcisnietym sprzegle, Moim zdaniem troche zbyt duzy luz. No i nie wiem co jest powodem tych stukow - wymiana tulejki to slepa uliczka, ... zostaje mi zostawic to w spokouju (nie bede roznitowywal kosza, bo z tego co czytalem to nikt go maszynowo nie zanituje z powrotem) - no chyba ze dzwignia zmiany biegow tak stuka, Jezeli ktos mialby jeszcze pomysl - prosze o rade, Mariusz  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprężyny nie stukają ponieważ poddają się sile odśrodkowej ....problem leży w luzie , który powoduje niewyważenie .
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 01:02 |