| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			moim zdaniem poza zwiększeniem średnicy wałka (co przedłuży jego życie) problem będzie taki sam jak w starej AT bo zębatka nadal jest "pływająca" podkładka wraz z śrubą blokuje zębatkę i spełnia podobną funkcję jak zabezpieczenie w starej AT... pomimo dokręcenia śruby zębatka i tak ma luz ok 1mm !!!! gdyby chociaż dociskała zębatkę do tulejki to smar wewnątrz nigdzie by się nie podział a obecnie woda i tak go wypłukuje także jest jak jest.... szkoda pisać. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			można jednak zrobić pewne usprawnienie w postaci uszczelnień, zębatka w miejscu wieloklinu ma wgłębienie i można dać np. 2x oring 30x1.5 + smar na wieloklin i mamy całkowicie uszczelniony wieloklin   a jeździłem sobie w błogim spokoju o wieloklin ... u mnie przy 82.000k są już niewielkie zagłębienia na wałku nie wspomnę o rdzy. Zapewne ktoś napisze, że można zmodyfikować podkładkę, która dociśnie zębatkę...moim zdaniem docisk będzie i tak zbyt mały aby to było sztywne połączenie i zębatka i tak będzie się przesuwać i wycierać elementy styku wałka i tej podkładki. Dopóki nie będzie konkretnej nakrętki to będzie klops szczególnie w terenie i bez właściwego serwisu tego połączenia. poniżej macie to nowe ulepszone mocowanie zębatki .... dodam tylko, że śruba jest dokręcona. miałobyć lepiej a jest jak było... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 01.08.2019 o 13:17  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A może zastosować podkładkę tego typu, jest stalowa i wewnątrz ma gumę 
		
		
		
		
		
		
			![]() https://allegro.pl/oferta/uszczelka-...3-8-7348863439 Rozmiar przypadkowy ale z pewnością można dobrać odpowiednią. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2011 
				Miasto: mazowiecka wieś 
					
				
				
					Posty: 1,453
				 
Motocykl: 5 szt 
Przebieg: znośny 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 19 godz 50 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kto smaruje ten jedzie. Wielowypusty też się smaruje tylko mało ludzi wie czym. Najbardziej uświadomieni są użytkownicy/czki BMW. Maja problemy ze swoimi "wałeczkami" od kilkudziesięciu lat i opracowali na to sposób. Nazywa się Kluber staburgas nbu 30 ptm. Smarujesz raz na sezon i z głowy. 
		
		
		
		
		
		
			Tak wiem, że drogie. Tak wiem, że BMW to.... (wstawić co się podoba, nie publikować!!!) Zapewniam, że najmniejsze 50 g opakowanie wystarczy na całe życie Afry. zdrowia 
				__________________ 
		
		
		
		
	Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | |
| 
			
			 Moderator 
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Niemcownia 
					
				
				
					Posty: 3,384
				 
Motocykl: CRF 1000D/DCT 
Przebieg: 48k+ 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Jest Staburags innej firmy za dużo niższą cenę. To to samo? Edit: Staburags, który znalazłem w innym opakowaniu jest tej samej firmy (Klüber) - sprzedawane w innym/mniejszym opakowaniu - koszt 9 euro za 20g. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła  
			Ostatnio edytowane przez Novy : 01.08.2019 o 10:20  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			zapewne smarowanie praktycznie rozwiąże problem albo znacznie wydłuży okres życia ale sprawdzanie wałka przy zakupie używki należy wpisać w program wycieczki...
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Warka 
					
				
				
					Posty: 103
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 29 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Polecam sprawdzać, mimo zapewnień sprzedawcy, wczoraj w Wawie oglądałem trampka coś około 70tyś przebiegu salon Pl, zębatka niby miała siedzieć sztywno, wizualnie super. Ściągam osłonę, zrzucam zabezpieczenie wyjechane w 90% a wałka zostało 50% ;/
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			25.500kmIMG-20190730-WA0002.jpg
		 
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ostatnio edytowane przez mdxmd : 01.08.2019 o 13:12  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ale w viadrze jest tak samo zakręcona na luźno zębatka i nic się nie dzieje z wałkiem.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 02:13 |