![]() |
|
Szpej turystyczny - Produkty i Porady Wszystko co potrzebne do dużej i małej turystyki |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Konto zamknięte na stałe
![]() Zarejestrowany: May 2012
Posty: 1,588
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s
|
![]()
Namiot Atacama Redverz Expedition jest w założeniu przeznaczony dla motocyklistów którzy nie chcą klęczeć przed wejściem do swojego domu w podróży, liczą na większy komfort wyjazdu pod namiot, a dodatkowo chcieliby zapewnić swojej maszynie większe bezpieczeństwo.
Opiszę niżej posiadaną wersję dwuosobową, dostępny jest także model jednoosobowy, mający mniejszą sypialnię. Dane techniczne
![]() Zakup namiotu był poprzedzony dość długim procesem wyszukiwania, ponieważ wieloletnie doświadczenie spania pod gwiazdami uczy, że nie istnieje jeden namiot na każdą okazję. Starałem się dobrać rozwiązanie mogące wypełnić lukę w segmencie wyjazdów zmotoryzowanych (samochód lub motocykl), także w większej grupie znajomych, gdzie może zaistnieć konieczność przeczekania dnia lub dwóch pod dachem. Czasem po prostu nie chce się siedzieć w kucki albo w śpiworze całą dobę, gdy na zewnątrz pogoda nie zachęca do wycieczek. Redverz Atacama Expedition to namiot dający o wiele większy komfort niż typowe, wyjazdowe dwójki i pochodne konstrukcje, a jednocześnie oferujący większą elastyczność zastosowań i wyższą jakość materiałów niż marki dostępne w popularnych sklepach turystycznych w Polsce. Co nie znaczy, że nie da się znaleźć produktu porównywalnego, wszak rynek turystyczny ciągle żyje i zmienia się z sezonu na sezon. Wbrew niektórym opiniom namiot bez problemu da się rozstawić samodzielnie, a dwu lub trzykrotne powtórzenie procedury pozwoli na uzyskanie biegłości odpowiedniej do szybkiego postawienia schronienia przy mocno niesprzyjających warunkach, na przykład w czasie ulewy po ciemku. Sypialnia z podłogą o wysokich burtach pozostaje przypięta cały czas do tropiku, więc jeśli prawidłowo spakowaliśmy namiot poprzedniej nocy, to będziemy mieli sucho w sypialce nawet przy deszczu i w kałużach. Przy bezwietrznej pogodzie namiot jest utrzymywany w pionie przy pomocy czterech dość dużych śledzi. Jeśli jednak mamy nad głową silne podmuchy, wówczas rozwijamy sprytnie umieszczone odciągi (w zamykanych na rzep kieszonkach przy masztach) i uzyskujemy bardzo stabilną konstrukcję na niemal każde warunki pogodowe. Namiot nie jest niestety konstrukcją samonośną, jakoś trzeba umocować do podłoża przynajmniej cztery punkty. Atacama posiada dobrze wentylowaną sypialnię z wejściami z dwóch końców: zarówno od szerokiego jak i od wąskiego. Drugie wejście pozwala na swobodniejsze manewrowanie zakwaterowanych osób czy sięganie do bagaży. Wszystkie wejścia do sypialni są zaopatrzone w osobno otwieraną moskitierę - przy szybkim operowaniu nie powinniśmy mieć w nocy krwiopijców na skórze. W środku, w komfortowych warunkach, na sporej przestrzeni (234 x 241 cm) ulokują się dwie osoby z dużą ilością bagaży, ewentualnie kilkoro podróżników w nieco bardziej przytulnym układzie. ![]() Głównym, chociaż niejedynym, atutem namiotu jest wedle producenta obszerny przedsionek mający służyć jako garaż dla motocykla. Tak przyjęta strategia reklamowa irytuje część komentujących i testujących produkt: po co parkować motocykl w namiocie, pytają? Przyznaję, na pierwszy rzut oka również potraktowałem to jako zbędną ciekawostkę. Czy jednak na pewno jest to jedynie bajer? Możliwość przepakowania bagażu, dokonania niewielkich napraw pod dachem może być nie do przecenienia, a fakt że motocykl wraz ze zwykle kosztownym wyposażeniem przebywa w nocy obok nas, w zamknięciu, nie zwiększając zainteresowania amatorów cudzego mienia, to coś więcej niż slogany. Podkreślam, że należy pamiętać o prowidłowym zaparkowaniu maszyny, aby w razie wywrotki upadała w kierunku przeciwnym niż sypialnia. Tak na wszelki wypadek. Oczywiście nikt nie zmusza do parkowania w namiocie, można postawić na element towarzyski tak dużej przestrzeni: kogoś przenocować czy zorganizować imprezkę dla znajomych biwakujących obok. Przyznacie, że w typowych dwójkach jest to niezbyt wykonalne. Przedsionek ma niezależnie otwierane powierzchnie na swoich trzech ściankach, dzięki czemu uzyskujemy dużą swobodę w tworzeniu odpowiedniego na dany moment układu przestrzeni. Każde drzwi można zrolować i zablokować w takim położeniu. Namiot po spakowaniu jest stosunkowo nieduży, szczególnie gdy zestawi się go z produktami oferującymi zbliżoną powierzchnię użytkową. Znajdujący się w komplecie worek pozwala na ściągnięcie go dwoma pasami oraz łatwe przenoszenie dzięki dedykowanym uchwytom. Atacamę można zakupić w europejskim sklepie firmy Redverz (https://www.redverzstore.com/en/) bądź w Touratech Polska. Filmy prezentujące produkt: motocyklista pierwszy raz rozstawia swój namiot: https://www.youtube.com/watch?v=owzre3J33xE Atacama przy niesprzyjającej pogodzie (od 1:08):.https://www.youtube.com/watch?v=Q0RlXKwdPVY Alternatywa Bardzo podobny namiot Lone Rider: https://www.lonerider-motorcycle.com Firma Lone Rider ma jeszcze jedno rozwiązanie, z zupełnie drugiego końca skali - bardzo mały, jednoosobowy namiot który polecam zainteresowanym: Minitent.
__________________
Konto zamknięte na stałe. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kufry expedition cases | trafior | Wszystko dla Afryki | 12 | 15.04.2017 17:03 |
Albania Gëzuar Expedition 2016 | zaczekaj | Trochę dalej | 121 | 09.01.2017 17:28 |
Dont know Expedition tu de africa | Misza | Trochę dalej | 79 | 22.02.2016 11:30 |