Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary Wczoraj, 08:50   #2
matjas
 
matjas's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,612
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 3 godz 20 min 14 s
Domyślnie

Co to znaczy - naprawiony czujnik zużycia hamulców?

Kupiłeś oem klocki i mają nowe czujniki czy zlutowałeś kable na starym czujniku a włożyłeś klocki aftermarket bez czujników?

Jakkolwiek byś nie zrobil te motocykle miały kilka wersji oprogramowania ECU i pierwsze k1200 06/07 bodaj wymagały wizyty w serwisie i resetu komunikatu o zużyciu klocków.
Potem wprowadzono nowy soft i komunikat znikał po założeniu nowych klocków - ludziska w tym drugim przypadku radzili sobie lutując przewody razem i wypieprzali to gdzieś pod owiewki zakładając klocki np Brembo.

Ogólnie jest to najbardziej zjebana konstrukcja BMW jak dla mnie - póki jeździ kosmos, kłopot w tym że często nie ma ochoty. Zmiana silnika na poprzeczny z wzdłużnego do tej pory odbija sie im czkawką w k1600 gdzie łańcuch rozrządu kończy sie po 70-80tys km. We flagowym kurwa turystyku!
Sporo czytałem o tym modelu o który pytasz i , mimo że też ma wady, wersja poprzednia k1200gt, jest ostatnia prawdziwa cegła, która ma wszystko co miały zwykłe porządne cegły plus odrobina nowoczesności /np. Tempomat/ oraz 30km więcej.

Reasumując - jeśli zwarcie przewodów czujnika nie resetuje kompa, może się okazać że masz starszy soft. Wtedy pozostaje pytanie czy po pierwsze jakieś ASO ma jeszcze do tego kompa a po drugie czy ma jeszcze do tego soft. Kwestię kasy pominę milczeniem.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem