Cytat:
Napisał Vooytas
A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04.
(W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego)

|
Sama wymiana uszczelniaczy może ci nie pomóc. Też mam babcie co jej 18 właśnie walnęła. Żarła w zależności od jazdy od 0,7 do 1 litra na 1000 km. Wywaliłem silnik na stół, co by zobaczyć co tam w środku ciekawego jest.
Zrobiłem szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, bo puszczały, pomierzyłem tłoki, cylindry, pierścionki. Okazało się, że jeden cylindry są cycuś, pierścienie na jednym cylindrze w normie, drugi jeszcze jak cie mogę, ale wymieniłem komplet pierścieni i uszczelniacze zaworowe.
Po całej operacji zalałem oczywiście Motula 15W40.
Przejechałem już 3 500 km, i stan oleju jaki był, taki jest.
Nie widzę sensu, żeby przy jakimś tygodniowym dalszym wypadzie brać 5 litrów oleju. A w sezonie dolewać 15 litrów.