Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29.12.2024, 10:29   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,578
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 5 min 8 s
Domyślnie

Brzeszczot i Dzieju, może jakieś merytoryczne rozwinięcie tematu ?

w jednym się z gościem nie zgodzę (co do reszty po prostu nie wiem, ale chętnie poznam inne merytoryczne opinie ) wytrącanie wody w układzie wydechowym - on twierdzi, że woda wytrąca się po zatrzymaniu silnika, kiedy temperatura spalin spada i takowe nie mogą w swojej objętości utrzymać X wilgoci. Owszem racja, ale ilość tak wytrąconej wilgoci będzie śladowa...)

Woda wytrąca się zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy układ wydechowy jest jeszcze zimny. W motocyklach, układ wydechowy jest bardzo krótki i szybko osiąga temperaturę powyżej 100st.C a więc woda i tak zamienia się w parę. Natomiast w autach skraplanie może wstępować niemal cały czas a już na dużą skalę przy niskich temperaturach zewnętrznych (np. zimą).

W motocyklach tłumiki w dolnej części mają nawiercone otwory właśnie do odprowadzania skondensowanej wody i w chłodne dni zawsze po uruchomieniu silnika mamy krople wody z tych miejsc.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 29.12.2024 o 13:21
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem