Brzeszczot i Dzieju, może jakieś merytoryczne rozwinięcie tematu ?
w jednym się z gościem nie zgodzę (co do reszty po prostu nie wiem, ale chętnie poznam inne merytoryczne opinie ) wytrącanie wody w układzie wydechowym - on twierdzi, że woda wytrąca się po zatrzymaniu silnika, kiedy temperatura spalin spada i takowe nie mogą w swojej objętości utrzymać X wilgoci. Owszem racja, ale ilość tak wytrąconej wilgoci będzie śladowa...)
Woda wytrąca się zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy układ wydechowy jest jeszcze zimny. W motocyklach, układ wydechowy jest bardzo krótki i szybko osiąga temperaturę powyżej 100st.C a więc woda i tak zamienia się w parę. Natomiast w autach skraplanie może wstępować niemal cały czas a już na dużą skalę przy niskich temperaturach zewnętrznych (np. zimą).
W motocyklach tłumiki w dolnej części mają nawiercone otwory właśnie do odprowadzania skondensowanej wody i w chłodne dni zawsze po uruchomieniu silnika mamy krople wody z tych miejsc.
Ostatnio edytowane przez mdxmd : 29.12.2024 o 13:21
|