Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04.12.2024, 20:22   #8
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 384
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 9 godz 6 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Robi72 Zobacz post
. Instrukcja obsługi nie podaje żadnej alternatywy w zmianie lepkości oleju. Producent poleca stosować olej 10W30 i myślę, że inżynierowie Hondy wiedzą co robią, dlatego, że pod taki właśnie olej były wyliczone wszystkie pasowania na węzłach tarcia. Nie ma innej alternatywy jak to miało miejsce ze starszymi AT 750 czy też Transalpami XL600V, gdzie instrukcja obsługi dawała takie możliwości przy zamianach lepkościowych np. 10W40, 20W50.
Mylisz się. "Maris", czyli fabryczny program serwisowy podaje taką alternatywę. Masz rację - inżynierowie wiedzą co robić, żeby skrócić żywot sprzęta. Pasowania drogi kolego, są typowe. Po za tym, lepkości dobiera się w zależności od temperatur zewnętrznych i tego, czy moto ma być używane na szosie, czy w terenie. Na koniec z praktyki - po zalaniu CRF 15W50, a nawet 20W50 klienci stwierdzili większą elastyczność siłowni i lepszą pracę skrzyni. Oczywiście interwał 5-6kkm.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem