Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11.09.2024, 19:49   #10
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,019
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 4 godz 59 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
miło by były gdyby komunistyczna UE zmieniła przypisy np. kupując nowy motocykl dostajesz wykaz krajów oraz elementów tam produkowanych byłby przynajmniej jaśniejszy obraz całości
Kupujesz np. BMW i masz na co drugim elemencie Made in India lub China
Kupujesz Volvo - made in China
Kupujesz Inne marki - masz made in PRC, Made in EU, Designed in Japan - manufactured in China (tak jest z gaźnikami Ruing, które są bardzo dobrymi kopiami Keihina)
(przykłady przypadkowe ot tak).

To tylko moje zdanie - ale mam gdzieś, gdzie stoi fabryka.
Mnie interesuje jakość, dostępność części, obsługa, serwis etc... takimi aspektami buduje się prestiż marki, zaufanie do niej itp. Może ciut idealistycznie podchodzę, ale te kilkaset silników/urządzeń, które zrobiłem łącznie z motocyklami - daje mi to takie odczucie.

W innym wątku było wspomniane o dostępności części np. do motocykli BMW.
Ostatnio pompę ABS musiałem robić w K1100LT - szwajcar plus parę innych gratów. 72 godziny i miałem wszystko w ręku. Rocznik moto to chyba 92 był. Jak nie lubię ogólnie BMW to tutaj chylę czoła za to, jak serwisowe części są dostępne. Japończyk często przed upływem 10 lat potrafi wypiąć się i kazać wymieniać cały podzespół zamiast mieć na stanie pojedyncze części.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem