Cytat:
	
	
		| 
					Napisał radiolog  No właśnie nie , cała jazda precyzyjna i wolna opiera się na friction zone sprzęgła, czyli półsprzęgle. Wiadomo że jak odpalisz 6 tys i półsprzęgło to go spalisz, w innych przypadkach nie ma takiej opcji, a w DCT Honda wykorzystuje tak sprzęgło żeby go nie spalić. Zawsze tak jeździłem na alpejskich przełęczach i nigdy sprzęgła nie spaliłem, ani nie musiałem przedwcześnie zmieniać.
 | 
	
 
dużo zależy od przełożenia 1-biegu, gdy jest krótkie trudno  coś spalić w BMW oleum z suchą tarczą sprzęgła ryzyko spalenia jest duże, przy mokrych sprzęgłach jak w CRF nie.  Jeżeli chodzi o DCT to masz to wszystko .. wiecie gdzie, trzeba niemal stanąć w miejscu aby skrzynia pracowała na półsprzęgle, w CRF sprzęgło także można spalić i DCT nic nie pomoże, to nadal jest mokre sprzęgło a nie konwerter momentu jak w automatach znanych z samochodów. Nie mniej jednak nie znam przypadku spalania sprzęgła przy skrzyni DCT