Cytat:
Napisał Conorian
Oczywiście. O wiele większa kultura jazdy szczególnie w momentach dodawania i odpuszczenia gazu.
Dlatego również kasuję gumkami luz na gumach zabieraka.
|
Tutaj się nie zgodzę z tobą. To właśnie guma powoduje napięcie łańcucha na zębatce zdawczej i mniejszy rezonans (szarpanie) wywołany praca silnika wysoki bieg / niskie obroty silnika. Podobne rozwiązania trafiają się w silnikach samochodowych, gdzie rozrząd jest napędzany łańcuchem dwurzędowym i koło na wale korbowym posiadało orig gumowy.
Ta zębatka za to kasuje luz bo ma większą szerokość roboczą na wielowypuście. I nic więcej. Mam tylko nadzieję, że płaszczyzna środkowa uzębienia pokrywa się z tą oryginalną zębatką. Nie będzie bardziej wepchnięta w stronę silnika, bo wtedy łańcuch będzie skrobał boki zębatek.
Nawet taką zębatkę u siebie zdecydowanie bym wkleił na odpowiedni klej, ale o tym były napisane rozprawy naukowe na tym forum
Natomiast skasowanie luzu na gumach zabieraka tylnej zębatki ma znaczenie i wiele osób tego nie sprawdza, a tu potrafi być całkiem spory luz.