Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26.03.2023, 23:23   #28
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,742
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 7 godz 13 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Conorian Zobacz post
Oczywiście. O wiele większa kultura jazdy szczególnie w momentach dodawania i odpuszczenia gazu.
Dlatego również kasuję gumkami luz na gumach zabieraka.
Tutaj się nie zgodzę z tobą. To właśnie guma powoduje napięcie łańcucha na zębatce zdawczej i mniejszy rezonans (szarpanie) wywołany praca silnika wysoki bieg / niskie obroty silnika. Podobne rozwiązania trafiają się w silnikach samochodowych, gdzie rozrząd jest napędzany łańcuchem dwurzędowym i koło na wale korbowym posiadało orig gumowy.
Ta zębatka za to kasuje luz bo ma większą szerokość roboczą na wielowypuście. I nic więcej. Mam tylko nadzieję, że płaszczyzna środkowa uzębienia pokrywa się z tą oryginalną zębatką. Nie będzie bardziej wepchnięta w stronę silnika, bo wtedy łańcuch będzie skrobał boki zębatek.
Nawet taką zębatkę u siebie zdecydowanie bym wkleił na odpowiedni klej, ale o tym były napisane rozprawy naukowe na tym forum
Natomiast skasowanie luzu na gumach zabieraka tylnej zębatki ma znaczenie i wiele osób tego nie sprawdza, a tu potrafi być całkiem spory luz.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem