Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04.06.2022, 10:02   #5
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,670
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 21 godz 38 min 27 s
Domyślnie

Marcin wszystko zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania. Haynes podaje, że normalny interwał wymiany w silnikach xl600/650 oraz xrv650 /750 to 12 tyś km. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że to nie wymysł dzisiejszego marketingu Hondy, tylko dane z lat '90-tych, to można spokojnie taki interwał utrzymać, tym bardziej, że dziś oleje są dużo bardziej zaawansowane niż te 30 lat wstecz.
Ale pamiętajmy, że przy jeździe off, typowo miejskiej lub autostradowej trzeba oliwę zmieniać częściej i wtedy te 12 to już jakieś ryzyko.
Lupus pojechał do Afryki Xtz660 na Motorexie. Objechał 25 tyś km z tylko jedną wymianą a motor lekko nie miał bo temperatura ponad 40 stopni. Fabryka podaje wymianę co 6 tyś km. Silnik był potem rozebrany do weryfikacji i nie było żadnych niepokojących śladów.
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem