Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09.05.2022, 12:47   #10
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Wałek miałem w jednym z trampków taki:



Nie tragedia, ale bardzo dobry też nie był, po prostu taki sobie i uznałem że wkleję i zapomnę. To ścięcie wieloklinu ma to do siebie że jak już jest, to rozwija się raczej logarytmicznie niż liniowo. W innych gdzie wałek był bdb nigdy nie kleiłem i nigdy mi nie postępowało zużycie stosując zasadę - smarowanie Molykote GN plus i zmiana zębatki zawsze co 10kkm plus nowe zabezpieczenie OEM.

Po klejeniu wyglądało to tak:



Co do samego klejenia:
- zrobiłem sobie dziurę w tekturce i nałożyłem na wałek - między zębatkę a uszczelniacz. Chodziło o to żeby przy zakładaniu zębatki klej nie wylazł na uszczelniacz itp. Zaraz po założeniu zębatki tekturkę zerwałem,
- smarowałem klejem Loctite EA3450 wałek i zębatkę, można zastosować jeszcze mocniejszy i droższy bodajże EA3478 ale ciężko dostępny jest. Mallory stosował też jakiś klej Technicoll z dobrymi efektami.
- założyłem zębatkę, przykręciłem zabezpieczenie i trzymałem dociśnięte w stronę silnika około 10 min aż klej wstępnie się zaczął utwardzać, żeby była równo oparta o wałek,
- jak już trzyma cokolwiek to najważniejsze. Zostawiasz to na 48H. Nie tykasz, nie kombinujesz. Masz gdzieś że niby po paru godzinach pełna twardość. Czekasz minimum 24-30h. Było trenowane że jazda wcześniej zanim ten klej idealnie nie utwardzi się to wcześniejsze jego wykruszanie.

To tyle z porad i jeszcze jedno - jeśli naciągasz łańcuch tak, że kasuje ci to luz na zębatce, to jak trochę pojeździsz po wertepach łożysko wałka zdawczego powie papa!

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem