Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28.02.2022, 17:57   #318
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 14 godz 30 s
Domyślnie

Miałem coś dopisać o teorii spiskowo-korpuskularno-falowo-wydechowej
Tak w ogromnym skrócie - moje przemyślenia:
1. Jak na końcu ruły jest zwężka, to wiadomo - fala ciśnienia się odbije i wróci do silnika. (Oczywiste, oczywiście)
2. Jak na końcu ruły jest duża objętość, "próżnia", to - wbrew rozsądkowi - ta pustka nie sprawi, że fala ciśnienia po prostu w niej zniknie. Zaburzenie ośrodka (wymiarów ruły) spowoduje, że fala ciśnienia też się odbije... tylko z przeciwnym znakiem, czyli będzie / może wysysać.
Tyle mojego gdybania. W liniach długich (kablowych, elektrycznych) tak jest. Analogie są dość "analogiczne", więc zakładam, że w rułach jest podobnie
A poniżej trafiona na Trampkowym, po długich poszukiwaniach, perełka starej dobrej literatury naukowo-technicznej:

CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych

Edyta - trochę kłopotliwe, ale da się pobrać /Edyta

Ogromna ilość teorii, ale może da się ją na jakąś praktykę przekuć

Matlab z Simulinkiem, czy Scilab, czy coś, co obecnie jest na topie - i... do dzieła !

Powodzenia życząc, czekam(y) na efekty.
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME ! !
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem