Ponad 40 lat spalam w cylindrach paliwa płynne i gazowe i mimo przebiegu liczonego w mln km nadal nie znajduję logiki w stwierdzeniu "Staraj się także unikać częstej jazdy na rezerwie. Może wówczas dojść do zassania drobin brudu przez pompę paliwa."
Pompa zasysa z samego dołu więc jeśli cokolwiek się tam odłoży zostanie zassane w pierwszej kolejności , np po paru dniach stania.
Jeśli przyjmiemy że w zbiorniku pływa określona ilość cząstek brudu to i tak po wypaleniu zbiornika dokładnie taka ilość trafi do filtra czy to od razu czy po wypaleniu paliwa.
Całkowicie nie ma znaczenia czy będziemy jeździć na pełnym zbiorniku czy na 1/4.
Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu.
Co do filtra powietrza.
Trafiłem kiedyś na filtr zrobiony z jakiegoś innego papieru który zapchał się po 2tyskm
Dodatkowym czynnikiem mającym na niego wpływ jest zimowy postój a konkretnie np w dużej wilgotności.
Potwierdzony przypadek to zawilgocenie papieru filtra i wiosną filtr po 1.5tyskm odmówił współpracy.
__________________
AT03
|