Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05.01.2021, 00:56   #8
mariusz1984_katowice


Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mariusz1984_katowice jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 31 min 28 s
Domyślnie

Temat na razie muszę odłożyć na parę dni - w ramach "naprawiania" barku dostałem jakiś zastrzyk i mam go nie używać za mocno przez przeszło tydzień,

Przednia głowica wygląda podobnie ...


Udało się partyzanckim sposobem zmierzyć suwmiarką wysokość z boku przy łańcuszku (zdjęcie poniżej - czerwona kreska to poziomica, niebeskie kółko - miejsce gdzie prostopadle mierzyłem suwmiarką)

https://drive.google.com/file/d/1p1T...ew?usp=sharing

Różnica 0.1 mm (86.64 vs 86.75) - nie pamiętam niestety która głowica była niższa. Pomiar muszę powórzyć,

Pewnie trzeba byłoby zainwesować w czujnik zegarowy na statywie żeby sensownie to zmierzyć - albo wysłać do pomiaru,

Czy taka różnica może być powodem różnicy w rozrządzie ? - nie wydaje mi się, raczej stawiałbym na uszczelniacz.


Wyczyściłem starą uszczelkę z tego gluta i w wolnej chwili (po podreparowaniu barku) poskładam i lekko dokręce żeby sprawdzić czy jest różnica.

Nie wiem czy zainwestuje w oryginalną uszczelkę głowicy - zależy od różnicy w cenie,

Czy oryginalna uszczelka może mieć inną grubość niż zamiennik z Athena ?

Jeszcze jedna ważna kwestia - czy wał może mieć luz wzdłuż osi ? ... 1mm - taka moja obserwacja, bo dalej szukam z czego wynika różnica w wychyleniu klina rozrządu

I druga - czy znaki na zębatce mają w 100% pokrywać się z rantem głowicy ? ... na przednim cylindrze tak nie jest, na tylnim tak ... w 600'tce też była różnica (oba garnki),

Co do TMMoto - polecam ... uważać i unikać,

Nawet jeżeli to nie gościu pokleił (nalot na dole cylindra już był) to na pewno wiedział co jest z silnikiem, zresztą 600'tka po która przyjechałęm też była "igła" a różnica sprężania i luz na wałku,

Ciężko jest znaleźć dobre części do tych naszych wysłużónych Afrykańskich i Trampkowych pojazdów - ale z handlarzem to tym bardziej ryzyko - lepiej poszukać po znajomych, na forum ... podejmować decyzje bez ciśńienia i na gorąco.

Dlatego - tym bardziej, kto ma fundusze to chyba bardziej opłaca kupić nowy motocykl (na przykład CRF 1000/1100 lub jakikolwiek inny) - a jeżeli nie to zrobić pełny serwis silnika,

Pozdrawiam,
Mariusz

Ostatnio edytowane przez Novy : 05.01.2021 o 01:16 Powód: Połączenie postów
mariusz1984_katowice jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem