Cytat:
Napisał pałeł
Trochę kolega o bms musi sie jeszcze poczytać, najprościej mówiąc w obudowie masz fizyczne 4 akumulatory które połączone są szeregowo, Balansowanie ogniw to główny cel bms. Ładujesz ognio napięciem 3,65v chyba każdy aku osobno musi miec taki sam poziom naładowania mimo różnej kondycji . Robi to bms mimo ze do słupków podpinasz 14,2V. Przyczyna awarii moze być tylko chwilowy spadek napięcia na jednym z ogniw wtedy bms odcina napięcie aby zabezpieczyć układ przed awaria naładowanie akumulatora często rozwiązuje problem.
|
Pałeł ja nie teoretyzuje czytaniem

Zajmuje się litówkami zawodowo(dokładnie akumulatorami trakcyjnymi od 12v do 96V). 3.65 to graniczne napięcia ładowania dla tego ogniwa i tak naprawdę z punktu widzenia trwałości lepiej byłoby gdyby było to 3.5-3.55 ale w motocyklu leci się po maxie żeby jak najszybciej zbliżyć się do w pełni naładowanego aku. To wszystko kosztem temperatury czego litówka bardzo nie lubi. Balanser w który musi być wyposażony BMS w tej konstrukcji aku zastępuje komunikację pomiędzy lijonem a ładowarką/regulatorem gdzie nie ma możliwości komunikacji po magistrali CAN pomiędzy nimi. Oczywiście rozumiem, że wiesz, że ładowanie akumulatora a balansowanie akumulatora to całkowicie odmienne procesy