Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23.12.2020, 19:49   #9
wooocash
 
wooocash's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
wooocash jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał pałeł Zobacz post
Trochę kolega o bms musi sie jeszcze poczytać, najprościej mówiąc w obudowie masz fizyczne 4 akumulatory które połączone są szeregowo, Balansowanie ogniw to główny cel bms. Ładujesz ognio napięciem 3,65v chyba każdy aku osobno musi miec taki sam poziom naładowania mimo różnej kondycji . Robi to bms mimo ze do słupków podpinasz 14,2V. Przyczyna awarii moze być tylko chwilowy spadek napięcia na jednym z ogniw wtedy bms odcina napięcie aby zabezpieczyć układ przed awaria naładowanie akumulatora często rozwiązuje problem.
Pałeł ja nie teoretyzuje czytaniem Zajmuje się litówkami zawodowo(dokładnie akumulatorami trakcyjnymi od 12v do 96V). 3.65 to graniczne napięcia ładowania dla tego ogniwa i tak naprawdę z punktu widzenia trwałości lepiej byłoby gdyby było to 3.5-3.55 ale w motocyklu leci się po maxie żeby jak najszybciej zbliżyć się do w pełni naładowanego aku. To wszystko kosztem temperatury czego litówka bardzo nie lubi. Balanser w który musi być wyposażony BMS w tej konstrukcji aku zastępuje komunikację pomiędzy lijonem a ładowarką/regulatorem gdzie nie ma możliwości komunikacji po magistrali CAN pomiędzy nimi. Oczywiście rozumiem, że wiesz, że ładowanie akumulatora a balansowanie akumulatora to całkowicie odmienne procesy
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło.
wooocash jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem