Cytat:
Napisał CzarnyCzarownik
Co zaobserwowałeś na tych dwóch lampkach i woltomierzu?
|
Na jednej dwukolorowej diodzie LED, a nie dwóch lampkach. Na tej diodzie obserwuję czy się ładuje, czy rozładowuje, znaczy, kierunek przepływu prądu. Na woltomierzu wiadomo co obserwuję.
To nie tak działa jak myślisz...
Jest na to fajne rozwiązanie na czarnym kablu minus idącym od akumulatora do masy. Kabel ten, mimo że bardzo gruby i krótki, ma jakąś przyzerową rezystancję, ale jednak nie zerową, więc można coś zmierzyć... Reszta to kwestia pomysłowości...

Dla elektroników to bułka z masłem.
Jeden warunek. Żeby układ dobrze działał, wszystkie dodatkowe urządzenia podłączamy nie bezpośrednio do minusa akumulatora, ale za urządzeniem (na poniższym rozwiązaniu do punktu J3 lub gdziekolwiek do masy motóra). Znalazłem kiedyś takie gotowe rozwiązanie w necie, zrobiłem, i od 3 sezonów namiętnie używam. Działa. Polecam. Jak się kiedyś spotkamy na jakimś zlocie to zaprezentuję jak to działa.
Tu instrukcja ze schematem:
https://1drv.ms/b/s!AjNuoccxKYpSlOki...xuOMA?e=4vK13d
Czarny Czarodzieju, wisisz mi piwo...