Cytat:
Napisał CzarnyCzarownik
Tylko czy automat to jakaś skomplikowana technologia? DCT wymyślili jakoś w latach 50, a żyje w samochodach od lat 80. Oczywiście przeniesienie tego do motora jest trochę bardziej skomplikowane jak przerobienie gaźniku na wtrysk. Dajmy im czas, jeszcze trochę testów to pewnie to dopracują
Tak samo moglibyśmy demonizować układ CDI ze zmiennym kątem zapłonu - bo to czujniki i elektronika - a najlepszy zapłon to po prosty przerywacz. Tylko potem chcemy małe spalanie, dużą moc, niską wagę...
Co do zmiany biegów zawsze mamy opcję zmieniania ich "bez sprzęgła". Działa prawie jak automat  W sumie w rd07 nauczyłem się zmieniać biegi przy delikatnym dotknięciu sprzęgła i zmiany praktycznie nie było czuć. Ale działało to tylko w górę. W 125 zmieniałem bez sprzęgła w górę i dół kilka razy, i fajnie to działało.
I jeszcze jest jedna zaleta "elektroniki" a mianowicie diagnostyka. Do samochodów można kupić na aliexpres czytnik obd2 i jak auto stanie, zapali się check engine to sprawdzamy i wiemy o problemie (czasami zanim on wystąpi).
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
|
GS1200 olejaka potrafie diagnozowac telefonem wystarczy przejsciowka na OBD2 i czytnik z odpowiednimi protokulami

1190 niestety w 2015 dostal inny system i jest z nim problem choc pewnie nie bawem ktos to rozwiarze. Z Honda powinno byc podobnie z czasem wszak to nie prom kosmiczny.