Cytat:
Napisał chemik
Ech, jako chemikowi krew mi się burzy gdy widzę takie posty. 
Postaram się opisać wszystko w dużym, bardzo dużym uproszczeniu. Nie znam specyfikacji silnika w NAT, ale zakałdam, że przystosowany on jest do spalania benzyny bezołowiowej o minimalnej liczbie oktanowej 95 i nie ma czujnika spalania stukowego.
Natomiast jeśli chodzi o "moc" benzyny to można w dużym, bardzo dużym uproszczeniu założyć, że maleje ona wraz ze wzrostem liczby oktanowej. Czyli benzyna 95 jest bardziej kaloryczna od benzyny 98.
Zatem lejąc benzynę 98 do silnika przystosowanego do benzyny 95 spowodujemy spadek jego wydajności.
Zatem jesli silnik jest przystosowany do spalania benzyny 95 to lejemy taką. Jeśli w specyfikacji jest 98 to lejemy taką
|
Ups, no i masz ci babo placek. Jak to miło mądrego posłuchać i czegoś się nauczyć. Do tej pory myślałem, ze większa liczba oktanów, znaczy to że paliwo spala się płynniej i efektowniej (wpływając + na wydajność silnika) i trudniej jest o spalanie detonacyjne. silniki bardziej "wyżyłowane" potrzebują oktanów nie po to żeby lepiej "szły" tylko po to żeby po czasie "kopyta" nie wystawiły ...

- lipa
Tak więc z zaprezentowanych przez mnie wyników wynika chyba tylko jedno, że te 99 oktanów i skład Shell V-Power to bujda na resorach - ma mniej niż 95 okt - inaczej zielony słupek pobiłby niebieski (95) i czerwony (98) w górę - zużycie paliwa byłoby największe
Nie ma się co oszukiwać, przecież wg instrukcji NAT: motocykl zaprojektowano do używania paliwa o liczbie oktanowej
91 lub wyższej.
Swoją drogą ciekawe ile oktanów mają tak naprawdę paliwa, które są na stacjach.