Cytat:
Napisał Radarman
I tu jochen ma w pełni rację
Jesteśmy różni, kupujemy moto w różnych celach itp i ja jestem zadowolony, że jest wybór. Nie krytykuje "manualnych" czy "automatycznych", bo każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.
Przykładowo ostatnio miałem parę razy okazję przejechać się kilkoma samochodami służbowymi z grupy VAG z ACC (Adaptive Cruise Control) czyli tempomatem adaptacyjnym. Na początku byłem zaskoczony tym, że samochód sam zwalnia i przyspiesza w zależności od ruchu na autostradzie. Ale po jakimś czasie stwierdziłem, że to super rozwiązanie szczególnie w samochodzie z DSG, bo samochód sam staje i sam rusza gdy jest korek (a te są nagminne na wielu angielskich autostradach).
https://youtu.be/E4ZVaL3cPmU
Nie muszę wajchlować biegami, hamulcem, sprzęgłem i gazem... super sprawa, choć na początku byłem sceptyczny.
To samo więc jest z DCT - kwestia spróbowania i własnej oceny tego rozwiązania.
|
W moim passerati B8 ACC nie umie w korku. Hamować, hamuje, ale nie rusza sam. Próbowałem się do tego przyzwyczaić, ale raczej nie dla mnie. Za bardzo hamuje przy autach na sąsiednich pasach, jest problem z normalnym wyprzedzaniem rowerzystów i pieszych.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka