Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04.07.2017, 08:30   #89
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,217
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 10 godz 24 min 11 s
Domyślnie

W kwestii porządkowej.
1. DCT to skrzynia automatyczna, bo sama zmienia biegi - w odróżnieniu od manualnej
2. Są różne rodzaje skrzyń auto. Klasyczne hydro bez sterowania, ze sterowaniem, bezstopniowe, DCT itd....
3. W klasycznej jest sprzęgło hydro-nie ma mechanicznego przekazania momentu, tylko przez płyn, stąd poślizg i lagodne przekazanie momentu.
W dwusprzęgłowej (DCT) sprzęgła są zwykłe cierne, ale są sterowane automatycznie przez komputer dla szybszej zmiany.
Jeśli więc da się zablokować bieg w DCT (jak w każdym automacie) to efekt hamowania silnikiem powinien być taki sam jak w manualu, bo sprzęgło jest "zwykłe"..
4. Każde rozwiązanie techniczne ma swoje wady i zalety, kto co lubi sobie wybierze. Pax.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem