Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30.12.2016, 19:17   #16
sambor1965
 
sambor1965's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,661
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
sambor1965 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 38 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ofca234 Zobacz post
rozkminiałem transport przez Rosję na sto sposobów i zapewne nikt z tych, którzy się zajmują tym profesjonalnie.swoim patentem nie podzieli ale:

a) notarialne upoważnienia
b) odprawy celne po obu stronach (to jest w teorii najprostsze, ale zajmuje masę czasu tutaj i w punkcie docelowym lub trzeba zapłacić za agencję celną co wcale niekoniecznie będzie tańsze niż skorzystanie z usług Sambora/Kowala/Szparaga/innych) + koszt skrzynki na moto.
c) skorzystanie z innych spedytorów
Ależ proszę: można to zrobić na kilka sposobów: jednym z nich jest Carnet ATA, kiedyś stosowałem to rozwiązanie. Teraz w ten sposób wozi motocykle no. Kowal. Wady tego rozwiązania - Rosja nie uznaje karnetu ATA w tranzycie i może nie wpuścić. Ja używam karnetu TIR. Wadą jest konieczność odprawy po obu stronach. Stosunkowo łatwe po stronie polskiej, megatrudne po stronie końcowej. W dodatku przepisy zmieniają się często. Spedytorzy nie chcą brać używanych towarów od osób prywatnych. Bo to zawsze jest kłopot.
__________________
Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.
sambor1965 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem