Nie jest moim zamiarem nikogo przekonywać, ale często nieprawidłowość działania zawiasu wynika z tego co napisałem powyżej. Decydując się na adaptację takiego zawieszenia, trzeba mieć na uwadze że pochodzi ono z crossa jakim jest CRF-a i fabrycznie tak zestrojone, kupując używkę nie posiadasz też wiedzy czy jeżdżący moto nie robił w nim personalizacji i na czym polegała.
Użycie go do innych zastosowań, jak w Twoim przypadku jazda enduro, wiąże się z interwencją w hydraulikę i wymianą sprężyn. Między wagą XR-y i CRF-y jest kilkadziesiąt kg różnicy i znacząco dociążony przód, oraz inny kąt główki ramy.
W praktyce to tak jak byś w CRF obciążył przód powiedzmy dodatkowymi 30 kg i próbował wówczas regulować. Reakcja na klik w jedną czy drugą stronę nie będzie odczuwalna, dodatkowo sprężyny będą w jakimś stopniu zgniecione, co zmniejszy zakres ich pracy podczas jazdy. Tak przynajmniej nas uczono na szkoleniach w Andreani.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
|