Cytat:
Napisał Diobeu
Kurcze, bo ja wiem... Silnik chodził identycznie przed wymianą rozrządu, jak i po. Jakoś nie posądzam serwis o złe złożenie rozrządu, trochę mi to pachnie przesadą.
Jest to raczej rzecz, którą zrobię na końcu. Właśnie wróciłem z długiej debaty ze znajomym na temat mojego problemu. Przejrzeliśmy schemat instalacji zapłonowej i obaj nie wiemy, skąd moduł zapłonowy bierze dane, jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu? Sygnały ma wyłącznie z czujników - "pulse generator". Dwie cewki zamontowane na stałe i ruchomy wirnik z występami. Z tych czujników idzie sygnał do modułu, który steruje pracą cewek a więc i zapłonem. Cały układ jest nie do regulacji. To powiedzcie mi, skąd się bierze zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obciążenia silnika (podciśnienia w kanałach dolotowych)? Przecież musi być jakiś wpływ obciążenia na wyprzedzenie zapłonu. Wątpię, żeby wyłącznie obroty wału krobowego wpływały na to. Nie byłby to za bardzo prymitywny układ zapłonowy? Już w Maluchach i Fiatach/Polonezach były regulatory podciśnieniowe, tu nie ma takiej potrzeby, czyżby załatwiały to wyłącznie gaźniki a kąt wyprzedzenia zapłonu zależał wyłącznie od prędkości obrotowej?
Na razie mam plany następujące:
- pomierzyć oporność cewek pulse generator (wartości podane w serwisówce)
- pomierzyć cewki zapłonowe,
- sprawdzić przewodność i prawidłowość połączeć instalacji,
- znaleźć kogoś, kto pożyczy na chwilę moduł zapłonowy, jest to raptem podmiana głupiek kostki, zero roboty a mogę być w domu.
|
Diobeu rozczarujesz się trochę (może) Kąt wyprzedzenia w tych modułach przestawia się na podstawie tylko obrotów silnika. Jest pewna charakterystyka dobrana na hamowni dla tego silnika i koniec. Może spuchnięte kondensatory, albo obruszone punkty lutownicze powodują wprowadzanie zakłóceń w pracy tego układu. Potem w RD 07 i Trampku dodali czujnik położenia przepustnicy, króry dokłada swoje dane do sterowania zapłonem.
Jedziesz obroty narastają. Częstotliwoęć impulsów rośnie nagle odpuszczasz "gaz", ale ukłaed tego nie "czuje" bo jest coś zwalone.
Myślę, że R2D2 lepiej by to wytłumaczył jako zawodowiec.
Co do pożyczenia modułu spoko to tylko cztery przewody:
Zasilanie 12V - chyba nie masz aku które ma 24V mimo napisu 12V

Masa
Impulsator
Cewka zapłonowa
Nic ma prawa nic się spalić Tak jest w RD-03/4 (twojej instalacji nie znam)
Moim zdaniem są dwie drogi analizy tej usterki:
Układ paliwowy, którego do końca nie sprawdziłeś (na podst. postów)
Układ zapłonowy biorąc nawet taką skrajność jak obluzowane cewki impulsatorów (koło też bym obejżał)
Twardy i uparty jesteś

- powodzenia